logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone
   ──────  30.06.2012

Tortury na widzach

Your browser does not support the video tag.


Film to brutalny i okrutny. Wciska się w jaźń odbiorcy i drąży zdolność do współczucia. W słusznej sprawie sprawia ból, ale czy cel uświęca środki?

Nowy spot Amnesty International, w ramach akcji Security and Human Rights, zwraca uwagę widza na problem tortur za przyzwoleniem władz państwowych. Film zainaugurował obchody Międzynarodowego Dnia Wspierania Ofiar Tortur. Amnesty International zaznacza, że żadna z dotychczasowych kampanii przeciwko torturom nie miała takiej mocy oddziaływania. Spot zatytułowano „Hooded” (Zakapturzony).

W codzienne, spokojne życie pary ludzi wdziera się brygada antyterrorystyczna. Mężczyzna będący „obiektem” zainteresowania państwa w bestialski sposób poddawany jest licznym torturom. Na głowę, dla podniesienia presji, założono mu płócienny kaptur. Torturowany nie ma świadomości, co czeka go dalej. Według zamysłu twórców kampanii, widzom ma się udzielić jego przerażenie i ból. Są tak samo zdezorientowani, jak torturowany.  Dalsze losy aresztowanego są niewiadomą. Hasło kampanii ‘’Nothing justifies this. Nothing makes it right” (Nic tego nie usprawiedliwia. Nic nie czyni tego słusznym) tłumaczy, że żadne prawo nie usprawiedliwia bestialskich tortur.

Amnesty International przeciwstawia się tzw. kwestiom bezpieczeństwa i rzekomej walce z terroryzmem przez władze państwowe dla usankcjonowania okrutnych metod pozyskiwania informacji.

Reżyser Camille Herren zdecydował się opisać problem w niezwykle sugestywny sposób. Drastycznie, lecz przekonująco skłania odbiorcę do przemyśleń i utożsamienia się z odczuciami torturowanego. Odwołuje się do wrażeń zmysłowych, kładąc nacisk na zmysł słuchu. Rekomendowana jest projekcja spotu z zamkniętymi oczami, przy głośnym dźwięku.

Problem tortur i okrutnego traktowania podejrzanych o terroryzm znany jest z medialnych doniesień. W administrowanym przez Stany Zjednoczone więzieniu Guantanamo przebywało na przestrzeni 10 lat blisko ośmiuset więźniów. Warunki tam panujące są często porównywane do tych panujących w obozach koncentracyjnych. Metody stosowane przez władze wzbudzają wiele kontrowersji. Szczególnemu ostracyzmowi poddano tzw. „water boarding”, czyli celowe podtapianie podejrzanych. Pomimo składanych obietnic, prezydent Barrack Obama nie zamknął bram tego więzienia.
Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Hooded
Czas:
2012.6.26
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Internet
Wykonawca:
Comrad
Adresaci:
Ogół społeczństwa
Hasło kampani:
Nothing justifies this. Nothing makes it right. (Nic tego nie usprawiedliwia. Nic nie czyni tego słusznym)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek