Głównym składnikiem najnowszego leku wprowadzonego do holenderskich aptek jest tolerancja. Jest to substancja aktywna o kompleksowym pozytywnym działaniu – sprawia, że ludzie stają się otwarci na innych, przeżywają nowe doznania kulinarne i doświadczają najbardziej nieoczekiwanych rzeczy.
Do zalet nowego leku przekonuje spot stworzony na zlecenie organizacji pozarządowej SIRE. Kampania SIRE jest odpowiedzią na kryzys społeczeństwa wielokulturowego w Holandii i, jak przekonuje sama organizacja, rosnącą w społeczeństwie falę nietolerancji.
Formą spot przypomina reklamę leku. I podobnie jak reklamy farmaceutyków nie odznacza się szczególną pomysłowością. Autorzy chcieli położyć nacisk na pozytywne aspekty tolerancji bez odwoływania się do współczucia odbiorców wobec osób wykluczonych i migrantów. Tolerancja w ich perspektywie jest środkiem na wszystkie bolączki, co więcej, nigdy jej nie ubywa i ma wyłącznie pozytywne skutki uboczne – ludzie stają się dla siebie milsi i nagle odkrywają, że mogą mieć bardzo intensywne życie towarzyskie (bo w końcu ktoś ich polubił). O tym wszystkim przekonuje SIRE na stronie internetowej. Trop wydaje się słuszny, jednak końcowy efekt pozostawia trochę do życzenia, także jeżeli chodzi o poziom niektórych żartów.
Aleksandra Janowska
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście