To zmienia ciało, to zmienia mózg
Darren Aronofsky wyreżyserował nowe spoty, jak zawsze w tym temacie wstrząsające, dla The Meth Project Foundation. Twórca filmu "Requiem dla snu" wpisał się idealnie w stylistykę dotychczasowych kampanii, realizowanych m.in. przez Alejandro Gonzaleza Inarritu (autora filmów "Amores Perros" czy "Babel"). Jest więc trochę poetycko, ale głównie przerażająco.
Kreacje kampanii „Ask Methproject.org” skierowane przeciw zażywaniu metaamfetaminy stawiają pozornie niewinne pytanie o skutki działania narkotyku: „Will meth change the way I look?” (Czy metaamfetamina zmieni mój wygląd?), „Will meth make me dig at my own skin?” (Czy metaamfetamina zmusi mnie do rozdrapywania skóry?), „What does meth do to your brain?” (Co metaamfetamina robi z twoim mózgiem?), „Will meth change who I am?” (Czy metaamfetamina mnie zmieni?). Wzmocnieniu przekazu służą zdjęcia młodych osób – wychudzonych, przerażonych, z punktowymi ranami spowodowanymi drapaniem. Zdjęcia są częściowo odpowiedzią na pytania zadane w reklamach. Po więcej informacji odbiorca kierowany jest na stronę projektu: www.methproject.com.
Spoty reklamowe opowiadają o dramatycznych sytuacjach, w których bohaterowie znaleźli się przez narkotyki. Urywają się jednak nagle – to widz musi dopowiedzieć sobie zakończenie historii, jest więc zmuszony do zaangażowania się w przekaz. Obrazom towarzyszą refleksje bohaterów. Na ostatniej planszy, którą widzi odbiorca, pojawia się krótkie pytanie: „What do you know about meth?” („Co Ty wiesz o metaamfetaminie?”).
Metaamfetamina – N-metylowa pochodna amfetaminy, syntetyczny narkotyk uzależniający silniej od heroiny, dewastujący organizm w przeciągu kilku miesięcy – jest poważnym problemem w Stanach Zjednoczonych. Zażywało ją prawie 13 milionów obywateli. Szacunkowe koszty nadużywania narkotyku sięgają 48 miliardów dolarów rocznie.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu