logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > To wina wina
04.08.2009
Tematy: Kreacje / printy

To wina wina



Minivan roztrzaskuje się o kieliszek wina, kierowca ścigacza szybuje w górę po zderzeniu z kuflem piwa, maska samochodu nie wytrzymuje zderzenia z drinkiem „z parasolką”. Zdjęcia dokumentujące te zdarzenia, opatrzone zostały hasłem „Alcohol is stronger than you think” (Alkohol jest silniejszy niż myślisz). Te trzy kreacje przygotowała agencja Fischer Portugal na zlecenie portugalskiej organizacji Associaçao Salvador. Kampania zrealizowana została w marcu br. i ma na celu uzmysłowienie kierowcom, że faktyczną przyczyną wypadków drogowych nie jest fizyczne zderzenie dwóch pojazdów, tylko przecenianie własnych możliwości i nieświadomość wpływu, jaki na ludzką percepcję ma wypicie takiego drinka „z parasolką”. Zdjęcia stanowią przestrogę dla każdego, kto bagatelizuje skutki spożycia alkoholu na bezpieczeństwo jazdy samochodem.

Ilustrujące wypadki fotografie zaskakują. Zaburzona została konwencja wypadku samochodowego jako zderzenia dwóch pojazdów. Odwrócony został także schemat skutek – przyczyna. Zestawienie na równorzędnych pozycjach relatywnie niewielkich rozmiarów trunków z samochodami obrazuje niedocenianą siłę alkoholu. Na uwagę zasługuje także staranność i jakość wykonania. Z jednej strony kampania jest nowatorska i wymowna, łamie pewne utarte konwencje, z drugiej strony można polemizować, że jest jedynie lepszą formą straszenia i grożenia palcem.
M.Świejkowski








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek