logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > To jest Graham. Graham ma szansę przeżyć
22.07.2016
Tematy: Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

To jest Graham. Graham ma szansę przeżyć

Your browser does not support the video tag.


Brak szyi, wypukłe czoło, płaska twarz z dużą ilością tkanki tłuszczowej, ponadprzeciętnie duża czaszka, liczne sutki, cienkie nogi wyposażone w różne stawy o dużej ruchomości. Postać wygląda jak z filmu science-fiction, ale – jak wyjaśniają inicjatorzy tej kampanii – Graham to człowiek, który jest ewolucyjnie przystosowany do przetrwania na drodze.

W ramach kampanii społecznej australijskiej Transport Accident Commision chirurg Christian Kenfield, ekspert od analizy wypadków drogowych David Logan oraz artystka Patricia Piccinini stworzyli projekt człowieka, który anatomicznie byłby przystosowany tak, by zwiększyć do maksimum prawdopodobieństwo przeżycia wypadku samochodowego. W jego dużej czaszce znajduje się większa ilość płynu i wiązadła które mają chronić mózg, tłuszcz na twarzy w razie wypadku przyjmie większą część siły uderzenia, jego żebra i piersi tworzą coś na kształt naturalnej poduszki powietrznej, zwiększona ruchomość stawów chroni je przed urazami… Szczegółowy opis znajduje się na stronie www.meetgraham.com.au. Rzeźbę zaś można oglądać w Bibliotece Stanowej w Victorii do 8 sierpnia.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem bezpieczeństwa na drodze i nakłonienie do ostrożnej jazdy, posługując się argumentem, że ciało ludzkie jest nieprzystosowane do chronienia się przed urazami, jakie grożą w razie wypadków samochodowych. 



Nazwa kampanii:
Meet Graham
Czas:
2016.7.21
Nadawca:
Transport Accident Commision
Media:
Internet
Wykonawca:
BBDO Melbourne
Adresaci:
Kierowcy, pasażerowie





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek