logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
   ──────  18.03.2012

Test z plamy krwi



Krwawy kleks na bandażu przypomina dziecinną zabawę farbami, w rzeczywistości jednak chodzi o coś całkiem innego. W wojnach biorą udział także dzieci – przypominają odbiorcom autorzy kampanii nazwanej „Rorschach“, od nazwiska szwajcarskiego psychoanalityka, Hermanna Rorschacha, który stworzył kontrowersyjną* metodę testu projekcyjnego, zwanego też testem plam atramentowych i testem Rorschacha. Na podstawie takiego testu wnioskuje się o nieświadomych treściach psychicznych, cechach osobowości i zaburzeniach psychicznych.

Kontrast między kształtem krwawego kleksa, bandażem i plastrem, na którym jest odbity robi wrażenie. W ten prosty, graficzny sposób twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę odbiorców na dzieci, które zetknęły sie z wojną. Freedom to Thrive jest organizacją non profit, która dostarcza im wsparcia psychologicznego, społecznego i medycznego, prowadząc "psychologiczną rehabilitację dla dzieci dotkniętych wojną". W psychologicznej terapii dzieci abstrakcyjne kleksy stanowią często pretekst do rozmowy o dziecinnych traumach, fantazjach, lękach. Ich interpretacja pozwala dorosłym zajrzeć w głąb dziecinnej psychiki i uwolnić z niej emocje i wrażenia, których dzieci nie potrafią samodzielnie wyrazić słowami.

W tej chwili organizacja pracuje przede wszystkim w rejonie Afryki Środkowej, z dziećmi, które zetknęły się z organizacją LRA (Lord’s Resistance Army) Josepha Kony’ego.

Celem kampanii jest nagłośnienie działalności Fundacji oraz zbiórka pieniędzy na kolejne projekty, m.in. edukację pracowników ośrodków dla uchodźców w Środkowej Afryce.
Paulina Wajszczak

* W Polsce ponad stu naukowców, psychologów-praktyków i studentów od końca lutego br. prowadzi akcję „Psychologia to nauka nie czary – uwolnić motyle Rorschacha” protestującą przeciwko stosowaniu "szkodliwych testów przez psychologów sądowych i klinicznych". Akcja dotyczy przede wszystkim testu Rorschacha i w szczególności stosowania go w sądownictwie. Osobie badanej tym testem pokazywane są atramentowe plamy, po czym badany mówi o swoich skojarzeniach. Następnie psycholog stawia diagnozę dotyczącą stanu psychicznego pacjenta i jego cech osobowości


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Rorschach
Czas:
2012.3.12
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Freedom to Thrive Foundation
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
MacLaren McCann (Canada)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
Psychological rehabilitation for children affected by war. (Psychologiczna rehabilitacja dla dzieci dotkniętych wojną)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek