logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  02.02.2017

Tesco promuje modę na nieidealne



Według danych raportu Fusions*, rocznie w Europie 9,1 mln ton żywności trafia do kosza już na etapie produkcji. Jedynym z powodów wyrzucania  warzyw i owoców jest ich kształt, rozmiar lub waga, która nie odpowiada wyznaczonym standardom. Dlatego Tesco rozpoczyna inicjatywę Perfectly Imperfect, której celem jest zapobieganie marnowaniu żywności już na etapie produkcji. Od teraz pilotażowo w 14 sklepach w Polsce będzie można kupić „niekształtne” owoce i warzywa w atrakcyjnych cenach.

Jak wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych, jedna trzecia wyprodukowanej żywności trafia do kosza – jest to nawet 1,3 mld ton jedzenia rocznie. Banki Żywności alarmują, że tylko w Polsce marnuje się co roku 9 mln ton. Marnowanie żywności rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt i wygląd, który nie odpowiada standardom. Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma rozpoczyna akcję Perfectly Imperfect, w której zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw. Program  cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a od stycznia tego roku w 50 sklepach w Europie Środkowej, w tym kilkunastu w Polsce, można już kupić jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i kalibrem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci.

„Chcielibyśmy zachęcić naszych klientów do kupowania nie tylko idealnych warzyw i owoców, ale również tych mniej urodziwych. Choć ich kształt nie zawsze jest perfekcyjny, są równie smaczne i idealne do wykorzystania w kuchni, a przy tym spełniają wszystkie nasze wyśrubowane standardy jakościowe. Do zmiany nawyków zachęcamy również obniżając ceny tych właśnie warzyw i owoców” – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

„Jako klienci przyzwyczailiśmy się do pewnej powtarzalności kupowanych warzyw i owoców. Warto jednak wybierać także te o nieco niestandardowym kształcie czy rozmiarze – zawsze dostajemy bowiem tę samą, wysoką jakość. Dodatkowo zaś pomagamy chronić naturalne zasoby i walczyć z marnowaniem żywności. To również bardzo ważna inicjatywa z punktu widzenia dostawców, którzy mogą oferować sklepom szerszą ofertę swoich warzyw i owoców” – mówi Waldemar Murawa, dyrektor zarządzający w firmie F.H. Nowalijka, która w ramach gamy Perfectly Imperfect dostarcza do polskich sklepów marchew i buraki.

Tesco Polska już od 3 lat przekazuje nadwyżki żywności bezpośrednio ze sklepów do Banków Żywności. Akcja Perfectly Imperfect ma na celu uświadomienie konsumentom, ile pożywienia marnuje się również na wcześniejszym etapie, czyli już w czasie produkcji i dystrybucji. Korzyści z kupowania nieidealnych produktów odnoszą zarówno rolnicy, jak i konsumenci. Ci pierwsi nie wyrzucają do kosza dobrego do spożycia jedzenia i mogą sprzedać szerszą niż dotąd gamę swoich produktów do sklepów. Konsumenci natomiast otrzymują warzywa i owoce o tych samych wartościach i smaku, ale w niższych cenach. Do wybierania nieforemnych warzyw i owoców zachęcają także sami dystrybutorzy.

* źródło: www.eu-fusions.org/


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 13.07.2022

    Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek