W 14 miastach Polski odbyła się czwarta edycja ekologicznej akcji zbiórki opakowań, organizowanej w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Miejsca zbiórek opakowań odwiedziło ponad 20 tysięcy osób, które dostarczyły w sumie 22 tony opakowań szklanych i plastikowych oraz puszek. W zamian za przyniesione zużyte opakowania po napojach, klientom wydanych zostało w sumie ponad 14 tysięcy sadzonek iglaków oraz 270 000 zielonych punktów ClubCard. Intencją EKOakcji zorganizowanej przez Carlsberg Polska, Coca-Cola HBC Polska i Tesco Polska było zachęcanie Polaków do segregacji opakowań i zwrócenie uwagi na nowe zasady wywozu odpadów, które nastąpią 1 lipca br. Organizacja Odzysku KOBA zadbała o proekologiczne przetworzenie zebranych podczas akcji odpadów.
Uczestnicy ekologicznej akcji „Kto nie przyniesie – odpada”, przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard. Chętni mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów plastikowych i aluminiowych, które docelowo trafiały do odpowiedniego kontenera. Ponadto, uczestnicy tej inicjatywy otrzymywali materiały zawierające porady, co warto uczynić przed 1 lipca br., by się przygotować do nowych zasad odbioru odpadów.
Tegoroczna zbiórka odbyła się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Tarnowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach