Dopóki puszka jest zamknięta – jest bezpiecznie i wszystko widać: "Agora voce ve" (Teraz to widzisz). Gdy dłoń sprawnie otwiera puszkę, w miejscu rowerzysty ukazuje się ciemne wnętrze pojemnika i sycząca piana piwa, która psuje widoczność: "Agora nao" (Teraz już nie). Hasło kampanii rozwiewa wątpliwości co do jej przesłania: „Evite acidentes. Não beba a drija” (Uniknij wypadków. Nie prowadź pod wpływem)
Ze statystyk wynika, że odbiorcom akcji przeciwko prowadzeniu pod wpływem alkoholu, znudziły się kreacje drastyczne czy wstrząsające, które działały na zasadzie terapii szokowej. Kampania Fiata zmierza dlatego w innym kierunku. Nie potrzeba nic więcej niż wieczko puszki, żeby przekazać oczywiste przesłanie: alkohol osłabia koncentrację i znacząco wpływa na postrzeganie świata. To truizm, który trzeba powtarzać.
Włoski koncern samochodowy postawił na prostą formę i jednoznaczne skojarzenia. Ograniczona ilość słów, brak lektora i statyczne ujęcie to główne motywy kampanii.
Fiat zaprezentował swoją kampanię przed długim majowym weekendem, życząc wszystkim kierowcom udanego i odpowiedzialnego wypoczynku.
Filip Jędruch
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?
