Jeż-raper, tańcząca żaba, szereg umundurowanych mrówek i dżdżownica w towarzystwie kwiatów i pszczół śpiewają w nowej kampanii Ministerstwa Środowiska.
Spoty, estetyką nawiązujące do klasycznej animacji, mają poinformować najmłodszych odbiorców o tym, że człowiek i wszystkie inne elementy środowiska zależą od siebie i wzajemnie się potrzebują. Animacje odsyłają do strony www.ekodzieciaki.pl. Za przygotowanie kampanii telewizyjnej odpowiadała agencja Men At Work, za produkcję i animację studio Human Ark, autorką tekstów piosenek jest Malina Prześluga-Delimata.
Co 20 minut znika jeden gatunek z powierzchni Ziemi. Obecnie co czwarty gatunek ssaków, a co ósmy ptaków jest zagrożony wyginięciem. Choć sam termin różnorodności biologicznej jest dzieciom obcy, to powinny wiedzieć jak wiele natura może im dać – wyjaśnia ideę działania Maciej Grabowski, Minister Środowiska.
Całość kampanii skierowana jest do dzieci w wieku 4-9 lat oraz ich rodziców i nauczycieli. Poprzez propozycję działań edukacyjnych w szkole i poza nią organizator chce kształtować u dzieci pozytywne wzorce, które mają wpływ na ich stosunek do przyrody i środowiska w dorosłym życiu.
W ramach kampanii powstał program dla wychowawców przedszkolnych oraz nauczycieli klas I-III w szkole podstawowej. Na stronie www.lekcjeznatury.pl nauczyciele znajdą materiały, za pomocą których będą mogli prowadzić zajęcia z dziećmi nt. różnorodności biologicznej, a rodzice pomysły na zabawy podczas spaceru.
Kampania jest dofinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie