Jeden billboard to za mało, aby zilustrować jąkanie. Twórcy holenderskiej kampanii „Stutter“ użyli do tego aż trzech nośników. Ich odbiór wymaga większej ilości czasu i skupienia – podobnie jak rozmowa z osobą, która się jąka. Potrójny billboard został opatrzony hasłem „Be patient with people who stutter.“ („Bądź cierpliwy w kontakcie z osobą jąkającą się“).
„Jąkające się“ billboardy wykonane przez agencję Y & R Not Just Film na zlecenie Dutch Stutter Foundation (NFS), trafiły na początku września na ulice Amsterdamu. Miały zobrazować problemy komunikacyjne, z jakimi na codzień borykają się osoby z zaburzeniami mowy.
Celem kampanii jest uświadomienie odbiorcom, że przerywanie osobie, która się jąka, kończenie za nią zdania czy okazywanie zniecierpliwienia nie usprawni komunikacji. Dużo lepiej wykazać się cierpliwością i zrozumieniem, pozwalając rozmówcy na dokończenie wypowiedzi we własnym tempie.
NFS to organizacja zrzeszająca osoby jąkające się, ich rodziny oraz bliskich. Głównym celem jej działań jest zwalczanie stereotypów dotyczących tego zaburzenia mowy i dyskryminacji, zarówno świadomej jak i nieświadomej, osób jąkających się.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór