logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  06.03.2010

Telefoniczna ślepota



Jest na świecie kraj, w którym nikt nie wykrzykuje "No tak, baba za kierownicą!". Nie istnieje również, tak powszechny w większości państw problem "jazdy na podwójnym gazie". W ogóle. Zdyscyplinowani i niedyskryminujący kierowcy? Nie – to Królestwo Arabii Saudyjskiej, którego oparte na Koranie prawodawstwo nie przewiduje prowadzenia samochodu przez kobiety, a także nakłada prohibicję na alkohol. Za samo jego posiadanie i konsumpcje grozi bolesna (dosłownie) kara – chłosta. Istnieje jednak zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego zachowanie, za które biczowanie jeszcze nie grozi – rozmowa przez telefon komórkowy w trakcie jazdy.

Jak wykazują liczne badania i statystyki bezpieczne prowadzenie samochodu i telefoniczne konwersacje nie idą w parze. Jak zauważono na stronie www.jazdabezkomorki.pl – telefon ogranicza zdolności poznawcze, utrudnia wykonywanie manewrów, odciąga wzrok od drogi, oraz uniemożliwia usłyszenie tego, co dzieje się na drodze. Saudyjska firma Al Jazirah Vehicles Agencies Company, zajmująca się dystrybucją i serwisem samochodów postanowiła pokazać kierowcom jak taka "telefoniczna ślepota" wygląda.

Kreacja prasowa stworzona przez agencję Promoseven Riyadh przedstawia siedzącego za kierownicą mężczyznę, który jest tak zaangażowany w rozmowę przez komórkę, że w miejscu oczu, które czujnie powinny obserwować sytuację na drodze, ma dodatkowe szczerzące się w radosnym uśmiechu usta. Jego arabskie tradycyjne nakrycie głowy nie pozwala pomylić się z jakiego regionu świata pochodzi ta kampania, natomiast umieszczone nad nim hasło kampanii "Nie oślepiaj się rozmową. Nie rozmawiaj prowadząc samochód." ("Don’t be blinded your conversation. Don’t talk and drive") nie pozostawia wątpliwości co do tematu kampanii.

Idea kampanii jest prosta i dobrze ujmująca istotę problemu – rozmowa przez komórkę oślepia. Niestety jakość realizacji nie zachwyca, zdjęcie wykonane jest co prawda profesjonalnie, ma natomiast wątpliwe walory estetyczne. Chłosta dla działu produkcji?
M.Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek