logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  27.05.2013

Tata w formie na Dzień Ojca



Po raz trzeci ruszyła kampania „Prostata na lata”, która ma na celu zachęcenie mężczyzn do wykonywania profilaktycznych badań pod kątem raka prostaty. Podobnie jak w poprzedniej edycji, w kampanię zaangażowali się znani aktorzy, sportowcy i trenerzy fitness – Maciej Damięcki, Piotr Świderski, Michał Chorosiński, Tomasz Iwan, Iwona Guzowska, Leszek Blanik a także Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej Mężczyzn oraz Joanna i Dariusz Brzezińscy. Ambasadorzy mówią o tym, że troska o własne zdrowie i wykonywanie badań profilaktycznych jest czymś naturalnym, oczywistym, męskim oraz wynikającym z troski o kondycję fizyczną i szczęście rodzinne. W ramach kampanii – 23 czerwca w Dniu Ojca – obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Świadomości Raka Prostaty.

„10 kroków Taty w formie”, o których można przeczytać na stronie www.prostatanalata.pl, opracowanych zostało przez ekspertów kampanii Joannę i Dariusza Brzezińskich – dietetyków i trenerów, zajmujących się kondycją polskich aktorów i biznesmenów.

Wielu mężczyzn odwleka wizytę u urologa. Spowodowane jest to zarówno skrępowaniem, jak
i brakiem podstawowej wiedzy na ten temat. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów za rok 2010 rak prostaty jest drugim (po raku płuca) nowotworem, na który zapadają i drugim najczęstszym nowotworem, z którego powodu umierają mężczyźni w Polsce. Rak prostaty dość długo może rozwijać się bezobjawowo. Jeśli odpowiednio wcześnie podejmiemy świadomą decyzję o sprawdzeniu stanu swojego zdrowia, damy sobie szansę na wykrycie nowotworu w fazie, w której można leczyć go radykalnie i skutecznie. Wczesnemu wykrywaniu raka może służyć regularne badanie gruczołu krokowego u urologa oraz oznaczenie poziomu PSA w krwi. Badania te zaleca się osobom, które przekroczyły 50. rok życia lub wcześniej, w przypadku pojawienia się zaburzeń w oddawaniu moczu, lub wówczas, gdy najbliżsi krewni (ojciec, brat) zachorowali na raka stercza w młodym wieku – mówi dr n. med. Iwona Skoneczna, z Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, ekspert kampanii „Prostata na lata”.

Fundacja „Wygrajmy Zdrowie” im. prof. Grzegorza Madeja, inicjator kampanii, to organizacja pozarządowa, która powstała w 2004 roku przy Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie z inicjatywy pacjentów i lekarzy onkologów. Działa w obszarze edukacji i promocji profilaktyki zorientowanej na różne środowiska takie jak młodzież, grupy zawodowe czy media. Fundacja ma na celu tworzenie i prowadzenie kampanii edukacyjnych, promocyjnych, programów profilaktycznych oraz konferencji naukowych i prasowych oraz wspieranie pacjentów chorych na nowotwory urologiczne.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.01.2023

    Przewodnik po miejscach idealnych na spacer dostępny online


  • 16.12.2022

    Klub Gaja przypomina: nie kupuj żywych karpi!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek