logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  29.10.2010

Targi Dobrych Praktyk CSR odbyły się na zielono



20 października w Warszawie odbyły się zorganizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu Targi Dobrych Praktyk CSR – przeprowadzone w standardzie Zielonego Wydarzenia, czyli takim, któremu na każdym etapie przygotowania towarzyszy dbałość o minimalizację ich negatywnego wpływu na środowisko, a jednocześnie o maksymalizację ich pozytywnego oddziaływania na społeczności lokalne. Fundacja Aeris Futuro prowadząca kampanię edukacyjno-promocyjną dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”, jest partnerem odpowiedzialnym za zoffsetowanie Targów Dobrych Praktyk, czyli wyliczenie i zneutralizowanie śladu klimatycznego, powstałego podczas procesu organizacji i przebiegu samego wydarzenia. – Uważamy, że neutralizowanie negatywnego wpływu na środowisko, jaki powstaje w trakcie tego typu wydarzeń, jest niezwykle istotne – powiedział Przemysław Oczyp z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – W ten sposób chcemy dać przykład innym organizacjom i firmom i mamy nadzieję, że coraz więcej działań biznesowych będzie offsetowanych.

– Do wyliczenia śladu potrzebne są szczegółowe dane na temat poszczególnych elementów organizacji Targów, dotyczących zużycia energii, zużycia papieru, środków transportu uczestników, cateringu. Na tej podstawie zostaje wyliczona emisja dwutlenku węgla i liczba drzew, których posadzenie pozwoli ją zneutralizować – mówi Zofia Karpińska z Fundacji Aeris Futuro.

Obecnie trwa proces gromadzenia danych i wyliczenia śladu klimatycznego. Drzewa neutralizujące organizację Targów Dobrych Praktyk CSR będą wspólnie posadzone wiosną.

Idea zielonego wydarzenia (ang. sustainable event), powoli przyjmowana przez polskie instytucje, firmy i przedsiębiorstwa organizujące jakiekolwiek eventy, jest świadectwem podjęcia przez nie istotnych działań na rzecz ograniczania wpływu na środowisko naturalne i budowania zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie możemy nazwać zielonym, kiedy na każdym etapie przygotowań i realizacji jego organizatorzy zapewniają działania przyjazne dla środowiska naturalnego – redukujące negatywny wpływ danej imprezy poprzez oszczędność energii i materiałów. Sympatycy ekologii mogą też pójść krok dalej i zdecydować się na uzyskanie efektu zeroemisyjności wydarzenia (ang. carbon neutral event). Można go uzyskać poprzez „offset”, czyli rekompensatę nieuniknionej emisji, wspierając projekty ograniczające emisję – zalesianie, efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 18.05.2023

    Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę


  • 15.05.2023

    Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek