„Nie umrę w spokoju dopóki nie wyjdziesz za mąż. Jesteś uparta i wybredna. Jesteś kobietą gorszego sortu”. Takie stwierdzenia padają często z ust Chińczyków, których córki powyżej dwudziestego piątego roku życia nie wyszły za mąż (zwane dosłownie „Sheng Nu”).
W Chinach panuje przeświadczenie, że niezamężna kobieta nie jest w pełni wartościowa. Bycie singielką oznacza też nieuszanowanie woli rodziców, która stanowi jedną z nadrzędnych wartości. Niezależne kobiety czują się jak wyrzutki społeczeństwa i są zmuszane tłumaczyć się z wyboru stylu życia jaki prowadzą.
Utarte przekonania doprowadziły do powstania tzw. „Targu Matrymonialnego” w Szanghaju, gdzie rodzice umieszczają anonse swoich dzieci. Z ogłoszeń można uzyskać informacje m.in. o wyglądzie czy statusie materialnym kandydata lub kandydatki. Ojcowie i matki potrafią być bardzo surowi w swoich ocenach: „Zawsze uważaliśmy, że nasza córka ma wspaniałą osobowość, ale nie jest zbyt ładna i to dlatego stała się kobietą-odpadkiem”.
Grupa panien postanowiła dotrzeć do swoich rodziców w oryginalny sposób. Ich zdjęcia pojawiły się na wspomnianym targu, a pod każdym z nich umieszczono wypowiedzi potwierdzające, że są szczęśliwe jako singielki.
Kampania stworzona przez szwedzką agencję Forsman & Bodenfors dla japońskiej firmy kosmetycznej SK-II ma na celu przekonanie ludzi starszego pokolenia w Chinach, że ich córki mają prawo samodzielnie decydować o swojej przyszłości, a w kobietach zmniejszyć poczucie winy i pokazać je w pozytywnym świetle. Film transmitowano po raz pierwszy w kwietniu 2016, ale temat w dalszym ciągu pozostaje aktualny.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.03.2023
Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
16.03.2023
Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”