logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Targ matrymonialny
08.03.2017
Tematy: Kampanie, Chiny, Walka z wykluczeniem społecznym

Targ matrymonialny



„Nie umrę w spokoju dopóki nie wyjdziesz za mąż. Jesteś uparta i wybredna. Jesteś kobietą gorszego sortu”. Takie stwierdzenia padają często z ust Chińczyków, których córki powyżej dwudziestego piątego roku życia nie wyszły za mąż (zwane dosłownie „Sheng Nu”).

 W Chinach panuje przeświadczenie, że niezamężna kobieta nie jest w pełni wartościowa. Bycie singielką oznacza też nieuszanowanie woli rodziców, która stanowi jedną z nadrzędnych wartości. Niezależne kobiety czują się jak wyrzutki społeczeństwa i są zmuszane tłumaczyć się z wyboru stylu życia jaki prowadzą.

 Utarte przekonania doprowadziły do powstania tzw. „Targu Matrymonialnego” w Szanghaju, gdzie rodzice umieszczają anonse swoich dzieci. Z ogłoszeń można uzyskać informacje m.in. o wyglądzie czy statusie materialnym kandydata lub kandydatki. Ojcowie i matki potrafią być bardzo surowi w swoich ocenach: „Zawsze uważaliśmy, że nasza córka ma wspaniałą osobowość, ale nie jest zbyt ładna i to dlatego stała się kobietą-odpadkiem”.

 Grupa panien postanowiła dotrzeć do swoich rodziców w oryginalny sposób. Ich zdjęcia pojawiły się na wspomnianym targu, a pod każdym z nich umieszczono wypowiedzi potwierdzające, że są szczęśliwe jako singielki.

 Kampania stworzona przez szwedzką agencję Forsman & Bodenfors dla japońskiej firmy kosmetycznej SK-II ma na celu przekonanie ludzi starszego pokolenia w Chinach, że ich córki mają prawo samodzielnie decydować o swojej przyszłości, a w kobietach zmniejszyć poczucie winy i pokazać je w pozytywnym świetle. Film transmitowano po raz pierwszy w kwietniu 2016, ale temat w dalszym ciągu pozostaje aktualny.

 

Katarzyna Kwiatkowska



Nazwa kampanii:
Marriage Market Takeover
Czas:
2016.4.6
Nadawca:
SK-II
Media:
internet, telewizja
Wykonawca:
Forsman & Bodenfors
Adresaci:
chińskie społeczeństwo
Hasło kampani:
Sheng Nu literally translates to leftover woman. It refers to women over 25 who aren’t married yet. (Sheng nu dosłownie oznacza „kobietę gorszego sortu”. Odnosi się to do kobiet powyżej 25 roku życia, które wciąż nie wyszły za mąż.) Don’t let pressure dictate your future. (Nie pozwól, aby presja nadawała kierunek twojej przyszłości.)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek