logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  03.10.2014

Taniec ze światłami



Co zrobić, by kilkadziesiąt sekund zwykle irytującego czekania zamienić w przyjemnie i zabawnie spędzony czas? Oto pomysł z Lizbony.  

Możliwość synchronizacji ruchów żywego człowieka z komputerowo wygenerowaną sylwetką znalazła zastosowanie w nowej portugalskiej kampanii. Koncepcja opiera się na spostrzeżeniu, że ludzie, czekający na możliwość przejścia przez jezdnię, po pierwsze się nudzą i chcą możliwie skrócić czas oczekiwania; po drugie – często ignorują zakaz, gdy wydaje im się, że zdążą przed nadjeżdżającym pojazdem. O tym, że to niebezpieczna praktyka, nie trzeba nikogo przekonywać. Interesujący wydaje się środek zaradczy.

Zdecydowano się na ambient, angażujący samych przechodniów. Mogli oni skorzystać ze specjalnie wybudowanego obiektu, w którym spontanicznie tańczyli przed ekranem do wcześniej wybranej przez siebie muzyki. Ich ruchy symultanicznie naśladował czerwony ludzik z sygnalizacji świetlnej, na którego z kolei patrzyli stojący przed zebrą. Czas oczekiwania upływał na obserwowaniu tańca. W ten sposób organizator chciał zapobiec przechodzeniu przez jezdnię zbyt wcześnie, gdy istnieje niebezpieczeństwo bycia potrąconym przez samochód. Efekt? Aż 81% więcej osób cierpliwie poczekało na zmianę świateł.

Kampanię przygotowano na zlecenie marki samochodów Smart, chcącej wyraźnie zaakcentować swój stosunek do kwestii bezpieczeństwa na drodze.

Dominika Charytoniuk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek