"Piękna, niewinna istota pokazuje się Światu wzlatując w górę ku niebu. Tłem jest Pałac i unikalne, barokowe ogrody Branickich" – tak opisany przez organizatorów spot reklamowy promuje miasto Białystok. Na początku maja rozpoczęła się kampania "Wschodzący Białystok" obecna w telewizji, w radiu, na reklamach zewnętrznych i w internecie.
"Pokazujemy nowy Białystok – miejsce łamiące stereotyp Polski B, miejsce z bogatą ofertą dla inwestora, turysty i potencjalnego mieszkańca. Zmiana na Wschodzie kraju z centrum w Białymstoku. Miasto otwiera nowy rozdział w swojej historii. Progres regionu i idące za tym możliwości dla turystyki i inwestycji. (…) Wschód Słońca, młodzi ludzie, którzy widzą perspektywy na Wschodzie, nowoczesna prezentacja hasła kampanii. "Wschodzący Białystok" to główny bohater, wyłania się ze światła wschodu, w tle ma architektoniczny symbol Białegostoku (Pałac Branickich), towarzyszą mu mieszkańcy miasta. Całość nawiązuje do przemian, jakie zachodzą we wschodzącym mieście."
W przetargu nie udało się wyłonić agencji, która przygotowałaby kampanię – urzędnicy wykonali więc ją samodzielnie bazując na logo i haśle autorstwa agencji Eskadra.
Layouty reklamowe wykorzystują wizerunki czworga młodych mieszkańców miasta (Elwira Horosz – projektantka mody, Olga Mularczyk – studentka działająca w Bractwie Młodzieży Prawosławnej, Michał Snarski – student aktorstwa na Akademii Teatralnej oraz Jakub Jaworski – łyżwiarz Juvenii Białystok, który reprezentował Polskę na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich), natomiast film zrealizowany przez Papaya Films w zeszłym roku, nawiązuje do spektaklu tanecznego "Matropolish" z udziałem tancerzy grupy białostockiej szkoły Fair Play Crew, który będzie pokazywany w 11 miastach Polski. Miasto finansuję tę teatralną promocję Białegostoku kwotą ok. 1 mln zł.
Koszt kampanii promocyjnej, wraz z dofinansowaniem z Unii Europejskiej, to niemal 2 mln zł.
– Jestem zadowolony z ostatecznego kształtu kampanii i tego, że udało się zaoszczędzić pieniądze, bo nie zatrudnialiśmy profesjonalnej agencji – mówi Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta odpowiedzialny za promocję (za: gazeta.pl)
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Jak Polacy (nie)dbają o środowisko
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
01.06.2023
Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!