Talent, którego nie warto odrzucić
Co takiego dzieje się w umyśle młodego, zdolnego człowieka, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie jest w stanie odpowiedzieć na proste pytanie, po czym ucieka w popłochu?
Spot „Could you stand a rejection?” („Czy zniósłbyś odrzucenie?”) został stworzony dla brytyjskiej organizacji The National Authistic Society, która działa na rzecz osób dotkniętych autyzmem i ich rodzin m.in. poprzez kampanie informacyjne o tej chorobie. Jest on częścią ich trwającej już 3 lata akcji Too much information (Zbyt dużo informacji), która skierowana jest do pracodawców oraz rządu brytyjskiego. Ma na celu zwrócenie uwagi na trudności, z którymi spotykają się ludzie z autyzmem podczas szukania pracy, szczególnie w czasie rozmów kwalifikacyjnych. Kampania ma jednak nie tylko funkcję informacyjną, ma na celu również wywołanie konkrentych zmian. Twórcy wzywają odbiorców do podpisania się pod petycją skierowaną do władz brytyjskich.
Sam spot bardzo dobrze oddaje poczucie chaosu i niepewności, które czują osoby autystyczne, gdy uczestniczą w rozmowach z pracodawcami, którzy nie mają wiedzy albo świadomości o ich odmiennych możliwościach. Ten film ilustruje paraliżującą nadwrażliwość na bodźce (płynące z otoczenia, jak i wynikające ze sposobu prowadzenia tego typu rozmów) i rosnące poczucie odrzucenia, niezrozumienia czy wręcz strachu, które musi towarzyszyć takim sytuacjom. Ukazując rozmowę z pracodawcą oczami osoby autystycznej, ma on otworzyć oczy na ich odmienność.
Milena Molęda
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat