logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  21.08.2012

Taksówka na podwójnym gazie



Taksówkarz popija alkohol w czasie jazdy. Czy ktoś z pasażerów ośmieli się zwrócić mu uwagę?

Odpowiedź na to pytanie przynosi kampania zrealizowana na zlecenie jednego z najstarszych browarów (Аліварыя – Olivaria) na Białorusi – kraju, który zmaga się zarówno z wysokim odsetkiem osób pijanych za kierownicą, jak i z mentalnością ludzi, którzy na tego typu zachowanie zezwalają.

Akcja, nastawiona na walkę z kierowcami pod wpływem alkoholu nosi tytuł "How many people will stop the drunk driver?" (Ile osób zatrzyma nietrzeźwego kierowcę?). Autorzy reklamują ją jako „eksperyment społeczny”.

Oto w taksówce zainstalowano ukryte kamery, a kierowca udawał, że jest lekko „zawiany”, lecz najwyraźniej zdolny jeszcze do prowadzenia auta. Dla wzmocnienia efektu olfaktorycznego i wizualnego, w samochodzie czuć było zapach alkoholu, a taksówkarz ochoczo popijał z piersiówki (wodę mineralną). W czasie podróży kierowca raczył pasażerów opowieściami na temat hucznych imprez z trzech ostatnich dni oraz kaca, który nie dawał mu spokoju odkąd zasiadł za kółkiem.

Czy ktoś zdecydował się wysiąść i nie jechać dalej z pijanym taksówkarzem? Nie. O dziwo, pasażerowie nie wydawali się specjalnie zaniepokojeni stanem swojego szofera. Niektórzy z nich radzili mu nawet grzecznie, by nie wymachiwał piersiówką, bo może doprowadzić do interwencji policji. Większość ludzi wydawała się bardziej rozbawiona całą sytuacją niż gotowa zatrzymać kierowcą i powiadomić odpowiednie służby.

Dozwolona ilość alkoholu we krwi w czasie jazdy samochodem na Białorusi wynosi nie więcej niż 0,03%. Jak jednak dowodzą statystyki, sytuacja na drogach ma się zupełnie inaczej, a limity przekraczane są przez kierowców często kilkakrotnie. Wiek uprawniający do zakupu alkoholu przesunięty został niedawno z 18 do 21 lat. Ma to znacznie zniwelować spożycie trunków wśród młodzieży i tym samym, choć częściowo przełożyć się na obniżenie liczby pijanych kierowców.

Jak radzili autorzy kampanii osobom wysiadającym z eksperymentalnego samochodu: Lepiej nie powtarzać tego eksperymentu, bo w prawdziwym życiu może się on skończyć dużo gorzej.

Film nakręcony podczas trwania akcji był rozpowszechniany w serwisach społecznościowych, gdzie spotkał się z żywą reakcją odbiorców.
Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek