logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Tak rzadki, że prawie niewidzialny
02.03.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Tak rzadki, że prawie niewidzialny



Nagi mężczyzna trafia na pustynię, dociera na szczyty skalistych gór, kroczy ścieżką pokrytą grubą warstwą śniegu, zanurza się w morzu – przemierza miejsca stanowiące naturalne środowisko życia gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem. Żadna lokalizacja nie stanowi dla niego dogodnej przestrzeni życiowej, ale pojawia się w nich, ponieważ chce pokazać, że on również, podobnie jak wskazywane w spocie gatunki zwierząt, jest w niebezpieczeństwie. Jak podsumowuje, nie może liczyć jednak na specjalne względy, jakim obdarza się pingwiny albo wieloryby – jest bowiem "tylko" człowiekiem, który boryka się z rzadką chorobą.

Spot zarysowuje analogię między zagrożonymi wymarciem gatunkami zwierząt, czyli gatunkami rzadkimi, oraz rzadkimi chorobami, które dotykają tylko niektórych ludzi. Utrudnione warunki egzystencji i groźba rychłej śmierci określają zarówno życie jednych, jak i drugich. Gatunki zwierząt zagrożonych wymarciem znajdują się jednak pod specjalną ochroną i zyskują szczególne zainteresowanie, które zdaniem twórców spotu nie jest udziałem ludzi cierpiących na choroby rzadkie. Obawa, niechęć czy obojętność biorą się zazwyczaj z powszechnej niewiedzy i nieświadomości na temat rzadkich chorób, a ludzie na nie cierpiący spotykają się zazwyczaj z wykluczeniem i brakiem akceptacji, chociaż wymagają przecież szczególnej troski ze względu na swój stan.

Występujący w spocie mężczyzna to Tommaso Galluppi, 22-letni Włoch, który walczy z rzadką chorobą metaboliczną – hiperfenyloalaninemią. Dotknięty schorzeniem chłopak chce walczyć nie tylko z chorobą, lecz także z odrzuceniem i  ignorowaniem osób, które zmagają się z nietypowymi chorobami o ciężkim przebiegu. Jego udział w kampanii jest próbą zwrócenia uwagi na ten właśnie problem. Pięknie wyrzeźbiona sylwetka ciała na tle malowniczych, niezwykłych krajobrazów natury może wprawiać w zdumienie, ponieważ rzadkie choroby kojarzą się z deformacjami ciała i znacznymi upośledzeniami. To jednak znak, że każdy człowiek – nawet ten dotknięty rzadką chorobą – zasługuje na uwagę. To również komunikat, że ludzie borykający się z trudnymi, nieuleczalnymi w większości przypadków problemami zdrowotnymi, mogą nie różnić się niczym od osób zdrowych.

Kampania jest efektem wspólnego wysiłku firmy biofarmaceutycznej Dompé z Włoch, która koncentruje się na rozwoju innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych dla osób z rzadkimi chorobami, Włoskiej Federacji Chorób Rzadkich UNIAMO F.I.M.R oraz włoskiej agencji reklamowej Saatchi & Saatchi. Roberto Saku Cinardi zajął się wyreżyserowaniem spotu promującego projekt. Kampania, oparta na ciekawym pomyśle i pięknych ujęciach natury i ludzkiego ciała, jest bardzo sugestywna. Zdjęcia – niczym te z najlepszych filmów – stanowią ucztę dla oka i sprawiają, że spot pozostawia niezatarte wrażenie. Dzięki temu projekt może utkwić w pamięci odbiorców i skierować uwagę na problem sygnalizowany przez twórców.

Kampania została przygotowana z uwagi na Światowy Dzień Rzadkich Chorób, który obchodzony jest 28 lutego. Jest też próbą skłonienia do zapoznania się z przedmiotem działalności firmy, która inwestuje w pomoc ludziom borykającym się z rzadkimi zaburzeniami zdrowotnymi.

Anna Lis








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

  • 30.07.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Piłka nożna jest kobietą

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek