logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  06.05.2015

Tak jechać, żeby nie (przy)dzwonić



Tobiasz, mąż i ojciec, spieszył się do rodziny. W trakcie jazdy odebrał MMS-a z jej zdjęciem, a także telefon od znajomego. To drugie spowodowało, że już nie dotarł do domu.

Prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków. W kwietniu ruszył ogólnopolski projekt „Nie [przy]dzwoń za kierownicą”, którego celem jest uświadomienie kierowcom zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu podczas prowadzenia samochodu, a co za tym idzie, minimalizacją tego zjawiska.  

Z badań, na które powołują się organizatorzy, wynika, że ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w czasie jazdy i 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe. Takie zachowania aż czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadków. Jednak mimo to, liczba kierowców łamiących prawo w tym zakresie rośnie. Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta w zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym utrudnia bezpieczne poruszanie się po drodze, co grozi nie tylko prowadzącemu auto oraz pasażerom, ale również innym uczestnikom ruchu drogowego.

Celem akcji jest budowanie świadomości wśród uczestników ruchu drogowego – zarówno zawodowych kierowców, ich pracodawców, jak i kierowców prywatnych – dotyczącej tego, że przestrzegając zakazu używania telefonów komórkowych w czasie jazdy, przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa na drodze. 

W ramach kampanii w internecie przygotowano krótkie filmy, prezentujące urywek z życia Tobiasza – męża i ojca, który poprzez nieodpowiedzialne korzystanie z telefonu w czasie jazdy, traci życie w wypadku. To wstęp do zapoznawania odbiorców z pozostałymi materiałami informacyjnymi.

Organizatorzy kampanii przygotowali poradniki z wskazówkami na temat skutecznego wpływu na zmianę przyzwyczajeń drogowych, który zamieszczony jest na stronie www.bezkomorki.pl. Natomiast poprzez sieć stacji paliw LOTOS rozdystrybuowane zostaną zawieszki #BezKomórki, przypominające o zakazie korzystania z telefonów w czasie jazdy. Kampania promocyjna odbywać się będzie także w mediach społecznościowych- poprzez profil kampanii na Facebooku oraz Instagramie.

Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Liberty Ubezpieczenia, LeasePlan, Grupa LOTOSCorpoflota oraz ScanmedMultimedis. Kampanię zainicjowało Ecologic.io, twórca rozwiązania służącego do rejestracji danych eksploatacyjnych pojazdu, pozycji GPS oraz techniki jazdy kierowcy w czasie rzeczywistym.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek