Jak czuje się ktoś żywcem obdzierany ze skóry lub kastrowany bez znieczulenia? Zgniatanie głowy imadłem czy przypalanie ciała gorącym żelazem, większości ludzi kojarzy się z epoką średniowiecza. Nikt dziś nie doświadcza takich cierpień – uważają. Czy aby na pewno?
Przystojny mężczyzna na reklamie obficie krwawi z okolic podbrzusza. „Poczuj się jak świnia” głosi umieszczony nad nim napis. Głowa innego mężczyzny umieszczona jest pomiędzy ramionami imadła: „Poczuj się jak małpa”. Naga kobieta próbuje zatamować krwotok z długiego nacięcia w boku. Dym unosi się ze znaku wypalonego na plecach drugiej. I znów prowokujące napisy: ”Poczuj się jak norka”, „Poczuj się jak koń”. Kreacje składają się na kampanię „Fühl dich wie ein Tier” („Poczuj się jak zwierzę”) Niemieckiej Ligi Ochrony Zwierząt (Deutscher Tiereschutzbund).
Stworzona przez agencję Fresse&Wolf kampania reklamami nawiązuje do bezznieczuleniowej kastracji świń, znakowania koni przy użyciu żelaza, eksperymentów naukowych na małpach i hodowli norek na futro.
Młodzi ludzie okaleczeni w podobny sposób jak zwierzęta, mają uświadamiać okrucieństwo takich praktyk.”Zwierzęta cierpią jak my” – to hasło jest obecne na każdym z czterech plakatów.
Inauguracja kampanii miała miejsce równocześnie z otwarciem berlińskich targów ”Zielony Tydzień” (Grüne Woche), największej na świecie imprezy poświęconej rolnictwu, konsumpcji żywności i ogrodnictwu. Jako pierwsze zaprezentowano plakaty z hasłem „Poczuj się jak świnia” oraz przygotowany pod tym samym tytułem spot, przerażający, zwłaszcza dla męskiej części odbiorców (kobieta uwodzi mężczyznę, po czym nagle kastruje go za pomocą wielkiego noża).
Pozostałe trzy plakaty będą prezentowane na przestrzeni całego roku 2011, prawdopodobnie pojawi się też więcej spotów.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?