Przyszły małżonek zobaczył pannę młodą w sukni przed ślubem, co zgodnie z przesądem przyniesie pecha. Chłopak przyszedł wcześniej, a nowa znajoma jest dopiero w trakcie przygotowań do wymarzonej randki. Dziewczynka zaś wróciła do domu przed czasem i przyjęcie urodzinowe już nie jest niespodzianką. W niektórych sytuacjach niewiedza może mieć pozytywny skutek – sprawia, że później wywarte wrażenie jest większe. Jednak są rzeczy, o których warto wcześniej wiedzieć.
Institutio Mário Penna, organizacja zajmująca się pomocą i wsparciem kobiet z rakiem piersi, a także propagująca profilaktykę, w swojej kreacji stworzonej przez brazylijską agencję reklamową Casasanto (Belo Horizonte) pokazała wymienione wcześniej sytuacje na trzech plakatach. Wszystkie stworzone były w różowej tonacji – kolor różowy wiązany jest symbolicznie z profilaktyką raka piersi.
Kreacja jest przyjemna wizualnie, a przedstawione sytuacje przedstawiają chwile ważne dla kobiet – pierwsza randka, przygotowania do ślubu czy urodziny ukochanego dziecka. Kreskówkowa forma nadaje kampanii lekkości przekazu, ale jest ona przede wszystkim przemawiającym do wyobraźni zestawieniem sytuacji, w których wcześniejsza wiedza jest niepotrzebna z taką, w której może ona uratować życie. Jak głosi hasło „Certain things shouldn’t be seen before the time. Cancer should. Breast cancer. You have a bigger chance of cure if you find it sooner.” („Nie ma wątpliwości, że niektórych rzeczy nie powinno się wiedzieć wcześniej. Raka powinno. Rak piersi. Masz większą szansę na wyleczenie, jeśli odkryjesz go wcześniej”).
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza