logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Ta broń już nikogo nie skrzywdzi
02.02.2013
Tematy: Akcje

Ta broń już nikogo nie skrzywdzi



200 dolarów za karabin automatyczny, 50 za inną działającą broń, 10 za niedziałającą, po kilka dolarów za naboje. Organizacja Dallas Common organizuje od kilku lat akcje wykupu broni wśród mieszkańców miasta. Działacze powołują się na szacunki, jakoby prawdopodobieństwo użycia posiadanej w domu broni wobec członka rodziny lub znajomego było 22 razy większe niż wobec intruza.

Akcje wykupu broni są w USA, kraju znanym z liberalnego jeśli chodzi o jej posiadanie prawa, dość popularne. Broń jest najczęściej przetapiana. To, co odróżnia akcje Dallas Common od innych tego typu, jest fakt, że część zebranej broni, po jej unieszkodliwieniu, jest przekazywana lokalnemu artyście, Byronowi Zarrabi, który tworzy z niej rzeźby z pacyfistycznym przesłaniem.

Rzeźby Zarrabiego są ozdobą kolejnych zbiórek i akcji organizacji. Broń jest wykorzystywana także przy tworzeniu pamiątkowych tabliczek, które działacze wręczają lokalnym samorządowcom, wspierającym akcje. Dallas Common planuje także w przyszłości sprzedaż rzeźb, z której fundusze będą przekazywane na kolejne akcje.



Nazwa projektu:

Urban harvest

Zasięg:

Dallas

Data:

2007-2013

Autorzy:

Byron Zarrabi, Dallas Common








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek