logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Szybka decyzja
15.11.2017
Tematy: Kampanie, Kraje, Wielka Brytania, Problemy społeczne, Inne

Szybka decyzja



Zachęcenie ludzi do zostawania potencjalnymi dawcami narządów to wyjątkowo trudne zadanie. Temat ten nieuchronnie przywołuje skojarzenia ze śmiercią, czy „kuszeniem losu”. Chęć uniknięcia takiej rozmowy lub refleksji stanowi pierwszą i najważniejszą barierę w komunikowaniu o transplantologii. Wiele osób deklaruje popracie dla te idei, ale nie rejestruje się oficjalnie w bazie dawców.

Tymaczasem około 86 tysięcy ludzi w Europie oczekuje na ratującą życie operację przeszczepu. 16 z nich umiera każdego dnia, nigdy nie doczekawszy nowego narządu.

Ten poważny temat został potraktowany z zaskakującą lekkością w kampanii “Speed Donating” stworzonej przez brytyjski oddział agencji Havas. Tytuł to gra słów nawiązująca do mody na tzw. „speed dating” – szybkie randki, w trakcie których uczestnicy „wymieniają się” partnerami po kilku minutach aby z szerokiego grona kandydatów znaleźć możliwie najbardziej im odpowiadającego.

Początkowe żartobliwe sceny zderzone zostają z wypowiedzią rzeczywistego pacjenta czekającego na przeszczep, który informuje, że „umiera nie mogąc doczekać się na kogoś do niego dopasowanego”. Odbiorca orientuje się jednocześnie, że jego wypowiedź jest całkowicie dosłowna.

Widz zostaje z poczuciem, że powinien się zarejestrować w bazie potencjalnych dawców – zajmuje to mniej niż randka w ciemno typu „speed-dating”, a dla kogoś może być kwestią życia i śmierci.

speed donating havas


Nazwa kampanii:
Speed Donating
Nadawca:
Havas UK
Adresaci:
Potencjalni dawcy





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek