logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Szwajcaria wspiera CSR w polskich MŚP
06.05.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Szwajcaria wspiera CSR w polskich MŚP



W maju 2012 r. rozpoczynają się pierwsze, bezpłatne spotkania informacyjne dla przedstawicieli MŚP na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) finansowane ze środków Szwajcarsko–Polskiego Programu Współpracy. Zaraz potem rozpoczną się szkolenia dla przedstawicieli urzędów marszałkowskich oraz Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów.

Szwajcarsko-Polski Program Współpracy, czyli tzw. Fundusz Szwajcarski, jest formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Szwajcarię Polsce i 9 innym państwom członkowskim Unii Europejskiej, które przystąpiły do niej 1 maja 2004 r. Na mocy umów międzynarodowych, zawartych 20 grudnia 2007 r. w Bernie, ponad 1 mld franków szwajcarskich trafi do dziesięciu nowych państw członkowskich. Dla Polski, Program Szwajcarski przewiduje niemal połowę wszystkich środków (ok. 489 mln CHF). Jednym  z programów finansowanym z tego funduszu jest realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) projekt „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”. Budżet projektu wynosi ponad 13,8 mln zł, z czego znaczna większość (blisko 10 mln. zł) przeznaczona jest dla MŚP. Wsparcie skierowane jest na wdrożenie działań CSR powiązanych z bieżącą działalnością przedsiębiorstwa, wpisujących się w co najmniej jeden z następujących obszarów CSR: środowisko, relacje z pracownikami firmy, zaangażowanie społeczne. Konkurs, w ramach którego MŚP będą mogły ubiegać się o dofinansowanie na budowę i wdrożenie programów społecznej odpowiedzialności biznesu, planowany jest na przełom III i IV kwartału 2012 r. Wcześniej mali i średni przedsiębiorcy oraz ich pracownicy będą mogli wziąć udział w zorganizowanych przez PARP spotkaniach informacyjnych z zakresu CSR.

Ponadto w projekcie zaplanowane zostały szkolenia dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich i Centrów Obsługi Inwestora i Eksportera (COIE). Ich celem jest wzmocnienie kompetencji pracowników instytucji regionalnych w zakresie CSR.

W marcu 2012 r. PARP podpisała umowę z FIRMĄ 2000 Sp. z o.o. na realizację pierwszego komponentu projektu. Spotkania informacyjne dla MŚP oraz szkolenia dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich i COIE rozpoczynają się w maju i czerwcu 2012 r. we wszystkich województwach Polski.

– Spotkania informacyjne to pierwszy bodziec do rozwoju CSR w polskich MŚP. Pracy jest sporo, ponieważ zgodnie z badaniem PARP na temat „Oceny stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu” (grudzień 2011) tylko 26% mikro i 36% małych firm wie i rozumie, czym jest CSR. Lepiej sytuacja wygląda w przypadku firm dużych, bowiem aż 50% z nich deklaruje znajomość zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednak, czy 50% to „aż”, czy może „tylko”, biorąc pod uwagę znaczenie i rozwój CSR np. na zachodzie Europy? „Zdecydowanie będziemy dążyli do znacznego wzrostu tego wskaźnika” – mówi Małgorzata Jelińska z Departamentu Programów Pilotażowych PARP.

Szczegóły dotyczące projektu i CSR dostępne są na stronie: www.csr.parp.gov.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek