logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Szokujące odkrycie na portalu randkowym
03.12.2014
Tematy: Kampanie, Irlandia, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Szokujące odkrycie na portalu randkowym



Mężczyźni pokazujący swoje wyrzeźbione ciała, kobiece "selfie" z ustami ułożonymi w tzw. dzióbki, piękne krajobrazy w tle, uprawianie ekstremalnych sportów. Takie i inne zdjęcia, jednak zawsze pokazujące daną osobę z jak najbardziej atrakcyjnej strony, można znaleźć na Tinder – mobilnej aplikacji randkowej.

Agencja EightyTwenty postanowiła zaskoczyć użytkowników Tinder kampanią przygotowaną dla Immigration Council of Ireland, organizacji walczącej z wykorzystywaniem imigrantów. Stworzono trzy fikcyjne profile młodych kobiet: Kim, Any i Natalii. Pierwsze zdjęcie każdej z dziewczyn pokazywało bardzo atrakcyjną młodą kobietę. Jednak gdy weszło się na jej profil i przesuwało kolejne zdjęcia, postać stopniowo się zmieniała. I tak twarz Kim na następnych zdjęciach pokrywały siniaki, Ana na kolejnych fotografiach miała przytrzymywane ręce, a z twarzy Natalii zniknęła gruba warstwa makijażu, ukazując jej bardzo młody wiek. Następnie przy każdym profilu pojawia się wyjaśniająca informacja – kobiety to ofiary handlu ludźmi. Jedna z nich ma zaledwie czternaście lat, dwie pozostałe są ofiarami przemocy. Każde ostatnie zdjęcie na profilu to hasło "Sex trafficking victims have no options. You have the options to help end ut now" ("Ofiary handlu ludźmi nie mają wyboru. Ty masz wybór, żeby pomóc to teraz zakończyć").

Kampania jest przykładem podążania za trendami w komunikacji. W Irlandii Tinder jest popularną aplikacją kojarzącą się z umawianiem się na jednonocne seksualne przygody. Dzięki tej kampanii wiele osób dowiedziało się o istnieniu w Irlandii problemu handlu ludźmi – często uważa się, że w krajach zachodnich ten proceder nie ma miejsca.

Daria Ostrowska



Nazwa kampanii:
Turn off the red light
Czas:
2014.11.1 - 2014.11.30
Nadawca:
Immigration Council of Ireland
Media:
Internet
Wykonawca:
EightyTwenty (Dublin, Ireland)
Adresaci:
Osoby nieświadome problemu handlu ludźmi wśród imigrantów, użytkownicy aplikacji mobilnej Tinder





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek