logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Szoferak, ferajna i galantyna
12.11.2012
Tematy: Wydarzenia

Szoferak, ferajna i galantyna



Umizgi, kokieteria, absztyfikant, szoferak, ferajna, galantyna… Ruszyła strona internetowa www.wspolnymianownik.pl, na której znane osoby opowiadają o słowach bardzo przez siebie lubianych, a powoli wychodzących z powszechnego użycia.

– Pomysł na projekt podsunął nam mój dziadek. Kilka miesięcy temu, w specjalnym zeszycie, zaczął spisywać zwroty i powiedzenia, do których ma duży sentyment, a których właściwie nikt już nie używa w zwykłych rozmowach. Okazało się, że te zapiski to świetny punkt wyjścia do opowieści o ważnych dla niego ludziach, zdarzeniach i miejscach, a także do dyskusji o zmianach zachodzących wokół nas każdego dnia – mówi Anna Błaszkiewicz ze Stowarzyszenia Dziennikarzy i Dokumentalistów Koncentrat, które realizuje projekt „Wspólny mianownik”.

Do rozmów o słowach lubianych – zapominanych udało się już namówić m.in. Marcina Prokopa, Katarzynę Grocholę, Michała Olszańskiego, Paulinę Holtz, Annę Popek, Wojciecha Jagielskiego, Adę Fijał, Teresę Lipowską, Annę Kerth, Roberta Sowę i Mamadou Dioufa. Krótkie opowieści, ilustrowane portretowymi zdjęciami autorstwa Jacka Łagowskiego, sukcesywnie są umieszczane na stronie projektu. Tu także będzie można przeczytać wywiady z ekspertami – na początek przeprowadzono rozmowę z prof. Małgorzatą Marcjanik, specjalistką od językowej grzeczności, i z prof. Włodzimierzem Gruszczyńskim, językoznawcą.

Stowarzyszenie Koncentrat zachęca też wszystkich internautów do udziału w konkursie. Wystarczy porozmawiać z kimś z rodziny, przyjaciół albo znajomych, spisać jego historię o ulubionym, ale wychodzącym już z użycia słowie i zrobić mu zdjęcie z kartką, na której to słowo będzie napisane. Prace można przysyłać do 22 listopada 2012 r. na adres konkurs.koncentrat@gmail.com. Do wygrania są czytniki książek elektronicznych, gry i książki. Wszystkie szczegóły i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www akcji.

W ramach projektu odbywają się także bezpłatne warsztaty dziennikarsko-pisarskie dla gimnazjalistów i szkolenia dla bibliotekarzy, którzy chcą prowadzić projekty edukacyjno – kulturalne, szczególnie dotyczące promocji języka polskiego.

Projekt Stowarzyszenia Dziennikarzy i Dokumentalistów Koncentrat został  dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Promocja języka polskiego”, który towarzyszy kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty – dodaj do ulubionych”.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek