logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  25.06.2015

Szlaban, by nikt nie ryzykował

Your browser does not support the video tag.


Szokujące zachowania kierowców, rowerzystów i pieszych w okolicach przejazdów kolejowych złożyły się na spot najnowszej edycji kampanii "Bezpieczny przejazd".

Jak wyjaśnia nadawca, brawura, pośpiech, rutyna i skłonność do ryzyka kierowców oraz pieszych – to główne przyczyny 98% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, przejściach dla pieszych i torach kolejowych. W ramach Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego obejmującego ponad 200 inicjatyw, spółka prowadzi kampanię społeczną Bezpieczny Przejazd. Wystartowała XI edycja akcji, w nowej odsłonie i z nowym hasłem – "Szlaban na ryzyko!".

Rok 2014 był jak do tej pory najbezpieczniejszym rokiem na kolei. Od 2011 roku liczba wypadków na kolei zmniejszyła się o jedną czwartą, a osób poszkodowanych o 44 %. W 2014 roku na przejazdach zanotowano o 14 % mniej wypadków niż w 2013. Zarządca przypisuje to prowadzonej od 2005 roku kampanii społecznej, ale także programowi inwestycyjnemu, w ramach którego remontuje tysiące km linii kolejowych, czy modernizuje 1400 przejazdów i 3000 rozjazdów kolejowych za sumę 3 miliardów złotych. 

W ciągu minionych 12 miesięcy w wyniku nieprzestrzegania przepisów na przejazdach kolejowo-drogowych poszkodowanych zostało 69 osób. Wskutek wtargnięcia na tory w miejscach niedozwolonych ucierpiało 241 pieszych.

Przez ostatnich 10 lat kampania koncentrowała się przede wszystkim na informowaniu o tragicznych skutkach zderzenia z pędzącym pociągiem. W tym roku został odświeżony logotyp i wizualizacje, ale również sposób dotarcia do opinii publicznej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., kontynuując temat bezpieczeństwa, koncentrują się na wyjaśnianiu dwóch aspektów: podejmowania skrajnego ryzyka oraz psychologicznych następstw wypadków – skutków brawury, rutyny i pośpiechu. Akcję wspierają eksperci z dziedziny bezpieczeństwa: prof. Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab. psych. Adam Tarnowski,dr n. med. Krzysztof Kowalczuk z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej oraz Jakub Niklas, IPRON Consulting.

5 lutego 2015 r. w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD). Jest to największa platforma obywatelska w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzona przez Komisję Europejską.

Wśród stałych i całorocznych działań prowadzonych w ramach Bezpiecznego przejazdu, organizowane są: symulacje, konkursy, happeningi, prelekcje dla dzieci, patrole Straży Ochrony Kolei w terenie oraz szeroko zakrojona kampania informacyjna w mediach, na plakatach i ulotkach.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Bezpieczny przejazd
Czas:
2015.6.22
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Media:
Internet, plakaty, radio
Adresaci:
Kierowcy, piesi, rowerzyści poruszający się w okolicach torów i przejazdów kolejowych
Hasło kampani:
Szlaban na ryzyko





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek