logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Szkoły dostały nagrody od Mikołaja
09.12.2013
Tematy: Wydarzenia

Szkoły dostały nagrody od Mikołaja



6 grudnia odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w ramach konkursu Solidarna Szkoła. Uhonorowano szkoły z całej Polski, które samodzielnie zbierały środki na stypendia dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin. W konkursie prowadzonym w ramach programu Stypendia św. Mikołaja wzięło udział 57 szkół. Od 4 lutego do 30 czerwca 2013 roku zebrano łącznie prawie 60 tysięcy złotych.

Po raz drugi kilkadziesiąt placówek biorących udział w programie Stypendia św. Mikołaja zaangażowało się w konkurs Solidarna Szkoła. Jego celem jest nagrodzenie szkół, które aktywnie pozyskują fundusze na stypendia dla swoich uczniów i których działania przynoszą najlepsze efekty. Przez 5 miesięcy nauczyciele, uczniowie i ich rodzice angażowali się w liczne kwesty, loterie, kiermasze oraz koncerty.

Szkoły, które brały udział w konkursie, zostały podzielone na 4 kategorie: szkoły podstawowe i gimnazjalne w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców, szkoły ponadgimnazjalne w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców, szkoły podstawowe i gimnazjalne w dużych i średnich miastach (pow. 20 tys. mieszkańców) oraz szkoły ponadgimnazjalne w dużych i średnich miastach (pow. 20 tys. mieszkańców).

Podczas gali krótko przedstawiono problemy, z którymi boryka się rynek stypendialny w Polsce. Zwrócono uwagę na niewielką liczbę istniejących stypendiów oraz ich niewielką wysokość. Dzięki środkom pochodzących ze stypendiów uczniowie pokrywają zazwyczaj jedynie podstawowe potrzeby. Brakuje natomiast środków, które dałyby im możliwość rozwijania pasji i talentów. W dyskusji wzięły udział m.in. koordynatorki ze szkół, które w ubiegłym roku szkolnym najaktywniej zbierały fundusze na rzecz stypendiów. Dzieliły się swoimi doświadczeniami z prowadzenia kwest oraz zachęcały inne szkoły do pójścia w ich ślady.

Celem programu Stypendia św. Mikołaja jest zbiórka pieniędzy przeznaczanych na wsparcie zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin. Fundacja Świętego Mikołaja pomaga im w realizacji życiowych marzeń. Stypendystami programu mogą być uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie www.stypendia.mikolaj.org.pl.

Zwycięskie szkoły w każdej z czterech kategorii:

  • kategoria nr 1: szkoły podstawowe i gimnazjalne w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców
    1. Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół‚ Publicznych nr 2 w Ustrzykach Dolnych
    2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Kudowie- Zdroju
    3. Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Birczy
  • kategoria nr 2: szkoły ponadgimnazjalne w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców
    1. Liceum Ogólnokształcące w Lipnie
    2. II Liceum Ogólnokształcące w Końskich
    3. I Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki we Włodawie
  • kategoria nr 3: szkoły podstawowe i gimnazjalne w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców
    1. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Krakowie
    2. Zespól Szkół‚ nr 80 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
    3. Szkoła Podstawowa Nr 23 we Wrocławiu
  • kategoria nr 4: szkoły ponadgimnazjalne w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców
    1. II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Zduńskiej Woli
    2. II Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sanoku
    3. I Liceum im. T Kościuszki w Koninie







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek