logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Sześć polskich szkół z mocą
10.03.2016
Tematy: Wydarzenia

Sześć polskich szkół z mocą



Zespół polskich i zagranicznych ekspertów wybrał 6 polskich szkół do udziału w programie „Szkoły z mocą zmieniania świata”. Program skupia 400 szkół z całego świata, w których nauczyciele, uczniowie i rodzice stawiają w nich na rozwój umiejętności społecznych, empatię i kreatywność. W Polsce jest realizowany przez Fundację Ashoka we współpracy z Fundacją BGK.

Do programu zostały wybrane:

  1. Szkoła Podstawowa w Konarach (woj. małopolskie),
  2. Zespół Szkół w Radowie Małym (woj. zachodniopomorskie),
  3. Montessori Mountain Schoolw Przyłękowie (woj. śląskie),
  4. Gimnazjum nr 1 w Gdyni (woj. pomorskie),
  5. Szkoła Podstawowa nr 4 w Ełku (woj. warmińsko-mazurskie)
  6. Zespół Szkół No Bell w Konstancinie (woj. mazowieckie).

Szkoły zrzeszone w programie pracują tak, by wpływać na lokalną społeczność, rozwijać u dzieci umiejętności społeczne i poczucie sprawczości, zachęcać do działania na rzecz innych, premiować pracę zespołową i empatię. Moc zmieniania świata pozwala kształcić dzieci do wyzwań, które przyniesie przyszłość przygotowując je do licznych zmian. Chcemy, żeby młodzi ludzie opuszczali szkoły wyposażeni
w umiejętności, które czynią ich gotowymi do współpracy i działania na rzecz wspólnego dobra
– tłumaczy Agata Stafiej-Bartosik, prezes Ashoki w Polsce. Szkoły wyższe, które uzyskały ten status, jak na przykład Northampton University w Wielkiej Brytanii, cieszą się poziomem zatrudnienia absolwentów na poziomie 96%.

Do programu Szkoły z mocą zmieniania świata zostało zgłoszonych ponad 80 szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Wybrane szkoły wyselekcjonował zespół międzynarodowych ekspertów Ashoki pod przewodnictwem Williama Cartera nadzorującego pracę Ashoki na kontynencie afrykańskim oraz polscy członkowie panelu po indywidualnych rozmowach z dyrektorkami szkół. 

Uczestnictwo w programie ma być dla szkół wyróżnieniem za ich za działalność. Zostaną także zachęcone do dzielenia się swoim dobrym przykładem i do inspirowania nauczycieli i dyrektorów z innych placówek podczas różnych spotkań. Pierwsze z nich, „EDUcamp z mocą zmieniania świata” odbędzie się 31 marca w Warszawie. 








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek