logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  12.01.2016

Sześć miast ma w sobie „to coś”



Katowice, Kraków, Rzeszów, Szczecin i Toruń zaangażowały się w kampanię „Zgoda na życie” prowadzoną przez Ministerstwo Zdrowia. Urzędy Miast apelują bezpośrednio do swoich obywateli dostosowanymi do nazwy miejscowości hasłami, np. „Krakowianie mają w sobie „to coś”. Coś czym chcą się dzielić po śmierci” do publicznego wyrażenia swojego stanowiska w kwestii dawstwa narządów. Pomóc w tym ma aplikacja dostępna pod adresem: deklaracja.zgodanazycie.pl.

Głównym celem akcji jest upowszechnienie w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej oraz zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów. Pomimo ciągłego rozwoju medycyny transplantacyjnej w Polsce, poziom wiedzy społeczeństwa na ten temat jest wciąż niewystarczający. Według przeprowadzonych w październiku tego roku badań, tylko 17% Polaków orientuje się, jakie przepisy dotyczące pobierania komórek, tkanek i narządów obowiązują w naszym kraju – powiedział minister zdrowia Konstanty Radziwiłł – Dlatego wspólnie z przedstawicielami samorządów lokalnych chcemy edukować mieszkańców. Transplantologia to dziedzina medycyny, która nie może się rozwijać bez akceptacji społeczeństwa – dodał.

Według danych POLTRANSPLANT, województwo zachodniopomorskie jest zdecydowanym faworytem jeśli chodzi o liczbę pobrań narządów od zmarłych dawców. W 2014 r. wskaźnik liczby dawców/1 mln wyniósł 31,8 i był tym samym trzykrotnie większy od regionów wykazujących najmniejszą aktywność w tym zakresie. Niemniej jednak na 25 szpitali z potencjałem dawstwa w województwie 8 uczestniczy w programie pozyskiwania narządów od zmarłych. Województwo śląskie znajduje się wśród regionów o małej liczbie pobrań narządów od zmarłych dawców. W 2014 r. wskaźnik liczby dawców/1 mln wyniósł 13,7. Na 47 szpitali z potencjałem dawstwa w województwie, 22 uczestniczy w programie pozyskiwania narządów od zmarłych.

W  ramach kampanii stworzona została aplikacja webowa, która umożliwia szybkie poinformowanie bliskich i znajomych o swojej woli odnośnie dawstwa narządów po śmierci. Wystarczy wpisać swoje imię i nazwisko, a system automatycznie wygeneruje spersonalizowaną grafikę, którą udostępnić można następnie w mediach społecznościowych. Dzięki funkcji geolokalizacji przeglądarek użytkowników, aplikacja prezentuje na tzw. mapie cieplnej, skąd pochodzą osoby wyrażające „Zgodę na życie”.

W przyszłym roku resort zdrowia przewiduje kolejne inicjatywy promujące ideę transplantologii i angażujące lokalne społeczności. W wybranych polskich miastach staną Pomniki Dawcy. Na festiwalach muzycznych oraz meczach piłkarskich rozdawane będą oświadczenia woli.

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek