Pod koniec października rusza kampania „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży.
Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą „Wyloguj się do życia”, która miała uświadomić, że zagrożenie uzależnieniem od internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi (źródło: EU Kids Online 2011).
Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, a także zachęcenie młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny sposób.
Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na sporcie i muzyce jako na alternatywach wobec doświadczeń w sieci. W kampanii wezmą udział raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (ambasadorem poprzedniej edycji był Sokół) oraz piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski.
Poza filmami z udziałem raperów i piłkarzy, przewidziany jest także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł aktywności poza siecią (Start-up). Zaproszenie pod hasłem „Jak to się u Was robi?” zaadresowane będzie do gimnazjalistów i młodszych licealistów w całej Polsce. Dodatkową nagrodą w konkursie dla zwycięzcy, oprócz sfinansowania pomysłu, będzie dzień zdjęciowy z ekipą filmową i możliwość wspólnego przygotowania spotu reklamowego na temat opracowanego Start-up. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na początek przyszłego roku.
W roku 2015 zostaną także zorganizowane warsztaty dla pedagogów, rodziców i opiekunów, które jednocześnie każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć w internecie (streaming). Wraz z oficjalnym startem kampanii, na stronie akcji, znajdą się wszystkie szczegóły projektu, a także zakładka pomoc, mająca ułatwić dotarcie do specjalistycznej pomocy terapeutycznej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl