logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  04.12.2011

Szantaż płaczącą Matką Boską w walce o prezerwatywy

Your browser does not support the video tag.


Zatopieniem Matki Boskiej w jej własnych łzach grożą Kościołowi działacze niemieckiej organizacji wspierającej chorych na AIDS. Chcą przekonać jego przywódców do zmiany stanowiska w kwestii prezerwatyw.

Spot przygotowany przez niemiecką organizację „Jugend Gegen AIDS” wyjaśnia na czym dokładnie polega szantaż zaplanowany przez autorów kampanii. Figurka Matki Boskiej czyli zakładnik, zamknięta jest w szklanej gablotce. Każdy głos popierający kampanię na Facebookowej stronie organizacji sprawia, że figurka roni jedną łzę. W konsekwencji rosnącego poparcia odbiorców kampanii, poziom wody w gablotce podnosi się i Maryja w każdej chwili może utonąć. Los Matki Boskiej zależy od decyzji hierarchów Kościoła katolickiego. Jeśli zmienią swoje stanowisko wobec prezerwatyw, z gablotki będzie można wyciągnąć korek.
 
Przesłanie filmu jest jasne: Watykan jest po części odpowiedzialny za śmierć ludzi, którzy zakazili się HIV, ponieważ nie zastosowali prezerwatywy z powodów religijnych.  Hasło kampanii rówież odwołuje się do religii: „Thanks God – condoms protect” (Bogu dzięki – prezerwatywy chronią).

Deklarowanym adresatem tej reklamy jest Kościół katolicki. Szantaż ma jednak charakter symboliczny i jako taki nie może być skuteczny. Jest tylko formą prezentacji postulatów organizacji. Faktycznym odbiorcą spotu pozostają zatem wszyscy ludzie, których obchodzi problem AIDS i którzy jednocześnie nie zgadzają się ze stanowiskiem Kościoła względem stosowania prezerwatyw. To oni, przez swoje zaangażowanie na rzecz organizacji takich jak „Jugend Gegen AIDS” mają realnie wpłynąć na stanowisko Watykanu.

Kampania „Thanks God – condoms protect” ruszyła w internecie 28 listopada z związku z obchodzonym 1 grudnia Światowym Dniem Walki z AIDS.
M. Dembińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Thanks God – condoms protect
Czas:
2011.11.28
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Jugend Gegen AIDS
Media:
Internet
Wykonawca:
Oliver Drost, Christian Thron
Adresaci:
Osoby aktywne seksualnie, Kościół katolicki i jego wierni
Hasło kampani:
Thanks God – condoms protect (Bogu dzięki – prezerwatywy chronią)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek