logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Albania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  03.06.2014

Szacunek nie tylko dla zmarłych

Your browser does not support the video tag.


Kampania, nawiązując do obyczaju okazywania szacunku dla śmierci, namawia do celebrowania także życia.

Zatłoczone ulice Tirany w godzinach szczytu to istna miejska dżungla. Kierowcy łamią niemal wszystkie przepisy ruchu drogowego, panuje chaos, a piesi z trudem próbują przejść na drugą stronę jezdni. Wszystko zmienia się, gdy na ulicy pojawia się kondukt żałobny – kierowcy, zgodnie z tradycją zatrzymują się i w ciszy oddają hołd zmarłej osobie oraz jej bliskim.

Wydaje się, że kierowcy w stolicy Albanii ignorują pieszych, a wszelkie pasy drogowe są dla nich niewidzialne; bezpośrednim skutkiem takich zachowań była śmierć 95 pieszych, którzy zginęli na ulicach tego miasta w 2013 roku. Kampania stworzona przez albańską agencję McCann Tirana dla tamtejszego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ukazuje kondukt żałobny przechodzący przez ulice Tirany; 95 osób symbolizuje liczbę pieszych, którzy zginęli w wypadkach drogowych w ubiegłym roku, natomiast kierowców, którzy zatrzymali się, by oddać hołd zmarłemu zaskakuje transparent z głównym hasłem akcji: „Respect the living too. Stop at crossings.” ("Uszanuj także życie. Zatrzymuj się na przejściach").

Kampania ukazując kierowców, którzy zatrzymują się przed orszakiem pogrzebowym, ale jednocześnie ignorują pieszych nie zatrzymując się na przejściach i, tym samym, powodując wypadki, podkreśla paradoks zaistniałej sytuacji. Akcja, której celem było zwrócenie uwagi kierowców na podstawowe zasady bezpieczeństwa, a szczególnie ustępowanie pierwszeństwa pieszym, była powtarzana wielokrotnie na ulicach miast i spotkała się z pozytywną reakcją opinii publicznej. Reakcje osób ukazanych w spocie są różne, jednak mimo zdziwienia większość kierowców odczytując komunikat zapisany na transparencie postanowiła wyrazić swoje poparcie poprzez oklaski.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Respect the living too
Czas:
2014.4.25
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Albania
Nadawca:
Traffic Safety / Ministry of Internal Affairs Albania
Media:
Ambient
Wykonawca:
McCann Tirana(Albania)
Adresaci:
Kierowcy, uczestnicy ruchu drogowego
Hasło kampani:
Respect the living too. Stop at crossings (Uszanuj także życie. Zatrzymuj się na przejściach)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek