logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Świnka-skarbonka walczy po raz drugi
16.04.2014
Tematy: Wydarzenia

Świnka-skarbonka walczy po raz drugi

Your browser does not support the video tag.


Fundacja Alivia prowadzi kolejną odsłonę kampanii 1% „Pieniądze mogą pokonać raka”. Wykorzystano spot z ubiegłego roku, wzbogacony o nagranie lektora. Zeszłoroczna edycja otrzymała nominację w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1%.

Pomysł na spot nawiązuje do archetypicznej walki dobra ze złem – przedstawia walkę symbolicznych postaci: raka i świnki-skarbonki zasilanej złotówkami. Świnka to symbol prowadzonego przez Alivię programu Skarbonka, który pomaga chorym na raka pokryć nierefundowane koszty leczenia. Widz w tej walce może być jednym z tych, dzięki którym możliwe jest zwycięstwo – wystarczy, że przekaże 1% podatku. Spot reklamowy przypomina trailer z gry komputerowej i pokazuje, że pieniądze mogą pomóc pokonać raka. Kampania została przygotowana przez agencję DDB, a film został zrealizowany przez studio animacji i postprodukcji Platige Image.

25 marca 1,5-minutowa wersja spotu pojawiła się na platformie YouTube. Fundacja będzie zabiegać o obecność w telewizji (głównie kanały tematyczne – media5, atmedia, oraz główne stacje TVN) a także w sieciach na wielkoformatowych ekranach LED w centrum Warszawy i Krakowa, gdzie spot jest wyświetlany w okresie od 1 marca do 30 kwietnia w wersji skróconej i pełnej. W marcu i kwietniu pojawią się ogłoszenia w prasie ogólnopolskiej (GW, Gazeta Prawna, Super Ekspres i inne), tygodnikach opinii (Polityka, Forum), a także prasie branżowej i tematycznej. Kampania do końca kwietnia jest propagowana również przez największe portale horyzontalne (wp.pl, Interia.pl, o2.pl). W planowanie mediów zaangażowany jest pro bono dom mediowy Equinox.

Według informacji Krajowej Bazy Danych Nowotworowych, w Polsce średnio 43 proc. pacjentów zapadających na choroby nowotworowe przeżywa 5 lat. To jeden z niższych wskaźników w Europie, gdzie dąży się do osiągnięcia skuteczności leczenia na poziomie 70 proc. Fundacja na dowód prawdziwości hasła kampanii przywołuje przykład pana Marka, 41-latka, który dzięki finansowaniu przez Alivię kosztów związanych z eksperymentalnym leczeniem w USA, został wyleczony z nieuleczalnego w Polsce stadium zaawansowania szpiczaka. 








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek