Fundacja Alivia prowadzi kolejną odsłonę kampanii 1% „Pieniądze mogą pokonać raka”. Wykorzystano spot z ubiegłego roku, wzbogacony o nagranie lektora. Zeszłoroczna edycja otrzymała nominację w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1%.
Pomysł na spot nawiązuje do archetypicznej walki dobra ze złem – przedstawia walkę symbolicznych postaci: raka i świnki-skarbonki zasilanej złotówkami. Świnka to symbol prowadzonego przez Alivię programu Skarbonka, który pomaga chorym na raka pokryć nierefundowane koszty leczenia. Widz w tej walce może być jednym z tych, dzięki którym możliwe jest zwycięstwo – wystarczy, że przekaże 1% podatku. Spot reklamowy przypomina trailer z gry komputerowej i pokazuje, że pieniądze mogą pomóc pokonać raka. Kampania została przygotowana przez agencję DDB, a film został zrealizowany przez studio animacji i postprodukcji Platige Image.
25 marca 1,5-minutowa wersja spotu pojawiła się na platformie YouTube. Fundacja będzie zabiegać o obecność w telewizji (głównie kanały tematyczne – media5, atmedia, oraz główne stacje TVN) a także w sieciach na wielkoformatowych ekranach LED w centrum Warszawy i Krakowa, gdzie spot jest wyświetlany w okresie od 1 marca do 30 kwietnia w wersji skróconej i pełnej. W marcu i kwietniu pojawią się ogłoszenia w prasie ogólnopolskiej (GW, Gazeta Prawna, Super Ekspres i inne), tygodnikach opinii (Polityka, Forum), a także prasie branżowej i tematycznej. Kampania do końca kwietnia jest propagowana również przez największe portale horyzontalne (wp.pl, Interia.pl, o2.pl). W planowanie mediów zaangażowany jest pro bono dom mediowy Equinox.
Według informacji Krajowej Bazy Danych Nowotworowych, w Polsce średnio 43 proc. pacjentów zapadających na choroby nowotworowe przeżywa 5 lat. To jeden z niższych wskaźników w Europie, gdzie dąży się do osiągnięcia skuteczności leczenia na poziomie 70 proc. Fundacja na dowód prawdziwości hasła kampanii przywołuje przykład pana Marka, 41-latka, który dzięki finansowaniu przez Alivię kosztów związanych z eksperymentalnym leczeniem w USA, został wyleczony z nieuleczalnego w Polsce stadium zaawansowania szpiczaka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024