W drugiej części znany z filmu „Chłopaki nie płaczą” „Grucha” (Mirosław Zbrojewicz) opowiada owcy Tadeuszowi o swoich ulubionych potrawach. Lista jest długa – sandacz w śmietanie, sznycel wiedeński, kopytka „na kilogramy”… jak mówi, „Bardzo dobre maniery” trzymają go przy życiu i powodują, że nie musi się martwić, że wygląda jak „tłusta świnia przed liposukcją”.
Akcja Bardzo Dobre Maniery, prowadzona przez Polski Czerwony Krzyż, ruszyła we wrześniu br. 17 grudnia w sieci pojawił się pierwszy spot reklamowy. Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł na dożywianie dzieci – tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 tys. polskich dzieci, które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta kwota, wystarczy po skończonym posiłku skrzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.
Scenarzystą i reżyserem spotu jest Kazimierz Zbąski, współreżyser filmu kampanii „Mafia dla Psa”, przygotowanej dla fundacji Przytul Psa. Kampania ta wygrała plebiscyt Czytelników kampaniespołeczne.pl na najlepszą kampanię społeczną roku 2012. Mirosław Zbrojewicz nawiązuje konwencją do granej przez siebie roli Gruchy w filmie „Chłopaki nie płaczą”.
Pierwszy spot można zobaczyć tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach