Święta bez Mikołaja
Pewnego razu, w mieście niedaleko stąd, dziewczynka o imieniu Freya przygotowywała się do świąt. Tata opowiedział jej jak Święty Mikołaj zniknął z tradycji bożonarodzeniowej. Na początku mylił prezenty i mieszał imiona stając się smutny i wycofany. Później w ogóle przestał przychodzić. Freya nie wierzyła, że ta historia może się tak zakończyć i postanowiła wyruszyć na biegun północny. Zebrała elfy i pokazała im zepsutą zabawkę. Jeśli można ją naprawić, na pewno istnieje metoda, aby pomóc Mikołajowi.
W ten sposób organizacja Alzheimer’s Research UK (ARUK) pragnie zwrócić uwagę na problem z jakim boryka się brytyjskie społeczeństwo. Jak głosi jedno z głównych haseł kampanii: „Choroba Alzheimera jest jedną z głównych przyczyn demencji. Może dotknąć każdego” („Alzheimer’s disease is the most common cause of dementia. It can affect anyone”), nie wykluczając nawet Świętego Mikołaja. Wciąż nie odnaleziono przyczyn schorzenia, dlatego tak ważna jest wnikliwa analiza: „Tylko badania mają moc, aby zmienić przyszłość” („Only research has the power to change the future”). Kampania została przedstawiona za pomocą wzruszającej animacji zrealizowanej przez brytyjską wytwórnię, Aardman Animations. Swoje głosy podłożyli aktor Stephen Fry oraz Ciana Ayre, której ojciec zmarł na Alzheimera w 2013 r. Ma na celu walkę z dyskryminacją osób starszych oraz wsparcie finansowe dla ARUK.
Katarzyna Kwiatkowska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
