logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Światowy Dzień Świadomości Autyzmu — pamiętajmy o „cichych godzinach” w sklepach
02.04.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu — pamiętajmy o „cichych godzinach” w sklepach



Nie wszyscy odbieramy sygnały napływające z otoczenia w ten sam sposób. Dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą powodować duży dyskomfort, uniemożliwiający codzienne funkcjonowanie – mówi Kamila Kiersikowska, dyrektor Galerii Młociny. – Zaburzenia integracji sensorycznej bardzo często dotykają osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych.

Z okazji obchodzonego 2 kwietnia na całym świecie Dnia Świadomości Autyzmu warto przypomnieć o udogodnieniu, jakim są tzw. „ciche godziny” bądź „godziny ciszy”, wprowadzone w wielu galeriach i centrach handlowych. O wybranych porach obsługa placówek m.in. wyłącza muzykę i przestaje nadawać komunikaty głosowe a oświetlenie zostaje przyciemnione. O cichych godzinach w sklepach sieci Carrefour oraz IKEA pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ.

„Ciche godziny” obowiązują również w sklepach sieci Lidl oraz Galerii Młociny. W każdy piątek od 8:00 do 10:00 oraz w sobotę od 19:00 do 21:00 we wszystkich sklepach Lidl jest całkowicie wyciszana muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Ponadto klienci deklarujący, że są osobami w spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1). Dla większości robiących zakupy osób są to ledwo zauważalne zmiany, jednak dla osób autystycznych stanowią istotne udogodnienie. Ciche godziny w Lidlu obowiązują bezterminowo we wszystkich sklepach sieci.

Z kolei „Godzina ciszy” w Galerii Młociny obowiązuje w każdy wtorek od 15:00 do 18:00. W tym czasie wyłączona jest muzyka, a komunikaty głosowe są ograniczane do minimum. Wszędzie, gdzie to możliwe, są również przygaszane światła.

zdrowie autyzm edukacja Lidl konsumpcjonizm Światowy Dzień Świadomości Autyzmu walka z wykluczeniem społecznym ciche godziny zaburzenia ze spektrum autyzmu konsumenci Galeria Młociny spektrum autyzmu


Nazwa wydarzenia:
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu — pamiętajmy o „cichych godzinach” w sklepach
Czas:
2022.4.2
Tematy:
Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Lidl Polska i Galeria Młociny





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek