logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Polska, Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  02.04.2022

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu — pamiętajmy o „cichych godzinach” w sklepach



Nie wszyscy odbieramy sygnały napływające z otoczenia w ten sam sposób. Dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą powodować duży dyskomfort, uniemożliwiający codzienne funkcjonowanie – mówi Kamila Kiersikowska, dyrektor Galerii Młociny. – Zaburzenia integracji sensorycznej bardzo często dotykają osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych.

Z okazji obchodzonego 2 kwietnia na całym świecie Dnia Świadomości Autyzmu warto przypomnieć o udogodnieniu, jakim są tzw. „ciche godziny” bądź „godziny ciszy”, wprowadzone w wielu galeriach i centrach handlowych. O wybranych porach obsługa placówek m.in. wyłącza muzykę i przestaje nadawać komunikaty głosowe a oświetlenie zostaje przyciemnione. O cichych godzinach w sklepach sieci Carrefour oraz IKEA pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ.

„Ciche godziny” obowiązują również w sklepach sieci Lidl oraz Galerii Młociny. W każdy piątek od 8:00 do 10:00 oraz w sobotę od 19:00 do 21:00 we wszystkich sklepach Lidl jest całkowicie wyciszana muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Ponadto klienci deklarujący, że są osobami w spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1). Dla większości robiących zakupy osób są to ledwo zauważalne zmiany, jednak dla osób autystycznych stanowią istotne udogodnienie. Ciche godziny w Lidlu obowiązują bezterminowo we wszystkich sklepach sieci.

Z kolei „Godzina ciszy” w Galerii Młociny obowiązuje w każdy wtorek od 15:00 do 18:00. W tym czasie wyłączona jest muzyka, a komunikaty głosowe są ograniczane do minimum. Wszędzie, gdzie to możliwe, są również przygaszane światła.

zdrowie   |  autyzm   |  edukacja   |  Lidl   |  konsumpcjonizm   |  Światowy Dzień Świadomości Autyzmu   |  walka z wykluczeniem społecznym   |  ciche godziny   |  zaburzenia ze spektrum autyzmu   |  konsumenci   |  Galeria Młociny   |  spektrum autyzmu   | 


Nazwa wydarzenia:
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu — pamiętajmy o „cichych godzinach” w sklepach
Czas:
2022.4.2
Tematy:
Edukacja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Lidl Polska i Galeria Młociny





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Jak Polacy (nie)dbają o środowisko


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek