logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Świąteczna bomba
15.12.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Świąteczna bomba



Krótki oszczędny spot filmowy jest emitowany od wczoraj w ramach kolejnej odsłony kampanii „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie!”. Tak jak w poprzednich odsłonach, jej głównym celem jest przekonanie kierowców do tego, aby nie prowadzili pojazdów pod wpływem alkoholu. Inicjatorem akcji jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a partnerem została Komenda Główna Policji – Biuro Ruchu Drogowego. Kampania został przygotowana przy współpracy i zaangażowaniu Polskiego Przemysłu Spirytusowego i potrwa do 15 stycznia 2009.

Statystyki policyjnie rokrocznie pokazują, jak wielkim zagrożeniem dla wszystkich użytkowników ruchu są nietrzeźwi kierowcy. W ubiegłym roku spowodowali oni 3 420 wypadków, w których zginęło 409 osób, a rannych zostało 4928 osób. Okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku – czas spotkań rodzinnych i towarzyskich – niestety charakteryzuje się nasileniem tego problemu i zwiększoną liczbą zatrzymanych pijanych kierowców. W ubiegłym roku w grudniu nietrzeźwi kierowcy spowodowali 260 wypadków, w których zginęły 22 osoby, a 380 zostało rannych. Nie istnieje żadna sprawdzona metoda, która pozwala określić ilość alkoholu, którą można wypić, aby nadal móc bezpiecznie prowadzić samochód. Jest natomiast udowodnione, że alkohol zmniejsza szybkość reakcji, ogranicza pole widzenia, powoduje błędną ocenę odległości i szybkości, a ponadto pogarsza koordynację ruchów i obniża koncentrację. Jazda po alkoholu nawet na krótkich dystansach czy bocznymi drogami nigdy nie jest bezpieczna.

Ministerstwo Infrastruktury i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy wsparciu Policji oraz parterów prywatnych i społecznych rozpoczęła kampanię społeczną promującą bezpieczne i odpowiedzialne zachowania na drogach, a przede wszystkim przypominającą o zagrożeniach wynikających z lekkomyślności prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.

Kampania jest kontynuacją pilotażowych działań pod hasłem „Piłeś? Nie jedź!”, realizowanych w tym roku w Lublinie, Trójmieście i Olsztynie. Ze względu na wyjątkowy charakter tego okresu kreacja została zmodyfikowana i nawiązuje do tradycji świątecznej oraz wzmożonej konsumpcji alkoholu w tym czasie.

Grudniowa odsłona kampanii „Piłeś? Nie jedź!” ma uświadamiać wszystkim kierowcom, jaka odpowiedzialność na nich spoczywa, niezależnie od panującej świątecznej atmosfery rozprężenia i radości. Kampania, której elementami są: spot telewizyjny i radiowy, reklamy i artykuły prasowe oraz strona internetowa www.pilesniejedz.pl, stworzone przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, ma przypominać, że święta i sylwester nie usprawiedliwiają w żaden sposób pijanych kierowców.

Do akcji świątecznej przyłączył się – podobnie, jak i w poprzednich odsłonach partner strategiczny działań – Polski Przemysł Spirytusowy, współfinansując kampanię.

Decydując się na jazdę pod wpływem alkoholu warto wiedzieć z jak poważnymi konsekwencjami wiąże się nasze zachowanie. W Polsce dopuszczalny poziom alkoholu we krwi kierowcy wynosi 0,2 promila. Za przekroczenie dozwolonego limitu alkoholu w wydychanym powietrzu (czyli 0.1mg w dm3 w wydychanym powietrzu lub 0,2 promila stężenia alkoholu we krwi) grozi grzywna oraz zakaz prowadzenia pojazdów do 3 lat. Jeżeli poziom alkoholu we krwi jest większy i przekracza 0,5 promila – kierujący dopuścił się przestępstwa i grozi za to pozbawienie wolności do 2 lat oraz zakaz prowadzenia samochodu nawet do 10 lat. Jednak największą ceną lekkomyślnego zachowania może być spowodowanie wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym, z którego konsekwencjami pozostaniemy do końca życia.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek