Świat ma wiele odcieni
Społeczny spot reklamowy "Piaskownica" wykonany przez agencję Opus B zdobył główną nagrodę w konkursie na najlepszą reklamę audiowizualną, który został rozstrzygnięty podczas ceremonii zamknięcia i podsumowania Europejskiego Roku Równych Szans Dla Wszystkich w Lizbonie. Nagrodę odebrała ustępująca Minister Pracy i Polityki Społecznej Joanna Kluzik-Rostkowska. Kreacja dotyka ważnego problemu społecznego związanego z przejawami dyskryminacji na tle pochodzenia, płci, orientacji seksualnej, rasy i wyznania. Reklama namawia rodziców by uczyli swoje dzieci tolerancji.
Kampania Świat ma wiele odcieni została przygotowana na zlecenie Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji. Realizacją filmu zajęło się studio filmowe M5, wyreżyserował go Tadeusz Śliwa. W ramach kampanii DKR oprócz spotu telewizyjnego zorganizował wystawę objazdową.
Celem spotu było uświadomienie osobom dorosłym zjawiska powszechnej dyskryminacji oraz faktu, że nieświadomie przyczyniają się do upowszechnianie jej. Poprzez używanie negatywnego języka i stereotypowych stwierdzeń wpływają na zachowanie dzieci i wychowują kolejne pokolenia skażone nietolerancją – mówi Bogusław Kwarciak, dyrektor strategiczny Opus B. W reklamie słyszymy m.in.: "Twoje zabawki są sto lat za Murzynami; Ty masz pedalski sweterek; Spadaj wieśniaro!"
Kampania emitowana była w telewizji publicznej w grudniu 2007 roku.
Europejski Rok Równych Szans 2007 został rozpoczęty w styczniu w Berlinie, podczas niemieckiej prezydencji UE. Uroczystość zamknięcia roku odbyła się podczas portugalskiej prezydencji w Centrum Kulturalnym Belém w Lizbonie, w dniach 19-20 listopada.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie