Świadkowie w kominiarkach, przestępca w szoku
Nietypowy napad: przestępca uzbrojony w pistolet wchodzi do sklepu i celuje w sprzedawcę. Mimo naciągniętego na głowę kaptura, dokładnie widać jego twarz, czego nie można powiedzieć o sprzedawcy ubranym w kominiarkę. Zamaskowani są też klienci sklepu, przypadkowi świadkowie zdarzenia. Zbija to z tropu niedoszłego złodzieja, który rzuca się do ucieczki. To sprawca jest przerażony, a świadkowie i ofiary pozostają bezpieczne.
Kampanię dla Toronto Crime Stoppers przygotowała agencja DDB. Trzymający w napięciu i fantastycznie zrealizowany spot pod nazwą "Anonymous" (Anonimowo) ma za zadanie zachęcić świadków przestępstw do składania anonimowych zeznań. Kampanii towarzyszy hasło, które spot oddaje dosłownie: „You stay anonymous. Criminals don’t.” („Ty pozostajesz anonimowy. Przestępcy nie.”).
Poprzez przełamanie schematu oraz odwrócenie roli przestępcy i ofiary reklama ma przekonać odbiorców, że to świadkowie mają czuć się bezpiecznie, a przestępca nie powinien pozostać anonimowy. Tylko zgłaszanie przestępstw i składanie zeznań na policji może do tego doprowadzić.
Działania Toronto Crime Stoppers do tej pory okazują się być skuteczne. W 2007 roku organizacja otrzymała około 300 powiadomień o przestępstwach miesięcznie, dwa lata później średnia wzrosła do 1000 informacji.
A. Pisarek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.03.2023
Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?