logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Świadkowie bez twarzy
29.05.2013
Tematy: Kreacje / printy

Świadkowie bez twarzy



Organizacja Crime Stoppers z Toronto, działająca na rzecz zaangażowania obywatelskiego w kwestie bezpieczeństwa, już nie po raz pierwszy przekonuje opinię publiczną, o tym że informowanie odpowiednich organów o przypadkach nadużyć i łamania prawa ma fundamentalne znaczenie, nie tylko dla pomyślnego doprowadzenia do końca poszczególnych spraw, ale przed wszystkim dla budowania wspólnej, bezpiecznej przestrzeni wolnej od przemocy.

Najnowsza kampania zrealizowana we współpracy z agencją DDB postępuje krok naprzód i oprócz przekonywania do aktywnej postawy obywatelskiej, jednocześnie komunikuje, że dane świadka decydującego się na zgłoszenie przestępstwa podlegają pełnej ochronie. Hasło akcji „Ty pozostajesz anonimowy, zbrodnia nie” (You stay anonymus. Crime doesn’t) przypomina o tej procedurze i o tym, że zgłaszający nie wystawia się na żadne zagrożenie czy ryzyko.

Akcja składa się z trzech plakatów przedstawiających handel bronią i narkotykami oraz napad. Na każdym z nich postać świadka umiejscowionego w tle jest nie do zidentyfikowania – pozostaje ukryta niejako za popełnianym właśnie przestępstwem. Ponadto ciemna tonacja plakatów, których akcja dzieje się na utrzymanych w mrocznej stylistyce bocznych, wyludnionych uliczkach, stanowi swego rodzaju groźbę tego, co może się wydarzyć, jeśli przestępstwo nie zostanie zgłoszone. Akcja jest próbą przełamania lęku, jakim obciążeni są świadkowie takich zdarzeń i ma stworzyć atmosferę zaufania i wzajemnego wsparcia między zgłaszającym a służbami przyjmującymi zeznania. Członkowie działający na rzecz organizacji Crime Stopers każdego tygodnia za pośrednictwem spotów, radia, prasy i portali społecznościowych szeroko apelują o zaangażowanie się w akcje policji i innych służb. Przekonują, że tylko te społeczeństwach, których świadomi obywatele obserwują to, co dzieje się w ich otoczeniu i interweniują kiedy zajdzie taka potrzeba, mogą czuć się bezpiecznie.

Marta Reutt








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek