logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Marketing regionalny
   ──────  03.09.2010

Swawolny Gdańsk

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


"Osz ty k… Wujku Andrzeju, wujku Andrzeju!" Monisia wystrzeliwuje się w powietrze, goły rolnik wskakuje do snopowiązałki, by po chwili z niej wypaść z niej otoczony belą siana, a kierowca autobusu na motylich skrzydłach unosi się w niebo. Oto viralowa kampania promująca Gdańsk.

Ideą spotów jest pokazanie Gdańska jako miasta, gdzie człowiek czuje się wolny. Według autorów kampanii do zachowań wolnych ludzi należą szaleństwa – czy to latanie przy pomocy plastikowych skrzydeł czy wystrzeliwanie się ze sznura na bieliznę w kierunku stoczni (to jedyny widoczny gdański akcent we wszystkich trzech filmach) czy bieganie w sianie, czy… – prawdopodobnie powstanie jeszcze wiele filmów inspirowanych tymi trzema, z innymi pomysłami na zilustrowanie "wolności", co oddolnie przedłuży żywot kampanii.

Spoty stylizowane są na amatorskie nagrywane telefonem filmy, umieszczane przez internautów na portalach typu YouTube. Rozpowszechniane są metodą marketingu wirusowego.

Kierownik Referatu Wizerunku Miasta UM Gdańsk tłumaczy, że mieszkańcy tego miasta (niegdysiejszego Wolnego Miasta Gdańska) inspirowani są do ekspresji swojej wolności przez tajemnicze „fale GDN”. Ich obecność została potwierdzona naukowo przez Instytut Rezonansu i Interferencji, którego pracownicy w białych kombinezonach mierzyli natężenie tychże fal w największych miastach Polski (to z kolei w ramach kampanijnych eventów).

Kampania ma również swój oficjalny spot telewizyjny przedstawiający charakterystyczne dla miasta punkty, przez które prześlizgują się kolorowe fale. Na stronie www.dotknijwolnosci.pl niedługo ruszą konkursy dla mieszkańców.

Zdania internautów, do których przede wszystkim adresowana była pierwsza część akcji, póki co są podzielone. W sondzie na temat projektu, zamieszczonej przez portal trojmiasto.pl, zagłosowało ponad 1600 osób – 52% kampania się podoba, 48% nie.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Dotknij wolności
Czas:
2010.8.26
Tematy:
Marketing regionalny
Kraje:
Polska
Nadawca:
Miasto Gdańsk
Media:
Internet, happeningi, telewizja
Wykonawca:
DSK
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Gdańsk. Dotknij wolności





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek