logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Super chorzy
20.07.2004
Tematy: Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Super chorzy



Herosi zniszczeni przez chorobę? W ramach kampanii społecznej z 2004 roku, Superman i Wonderwoman – kultowe postaci superbohaterów – ostrzegają młodych ludzi przed AIDS. Francuska organizacja AIDES wraz ze stale z nią współpracującą agencją TBWA z Paryża, stworzyła wakacyjną kampanię przypominającą, że AIDS dotyczy nas wszystkich (On est tous concernés par le sida), nawet osoby ponadprzeciętne. Kampania została zorganizowana w okresie letnim, sprzyjającym ogólnemu rozluźnieniu i podejmowaniu większej ilości kontaktów seksualnych.

W ramach kampanii powstały nie tylko plakaty, ale również spoty radiowe i telewizyjne oraz zorganizowano różnego rodzaju wydarzenia, jak np. gry i zabawy prewencyjne, na których można było wygrać 1000 prezerwatyw, które rozdawano także niezależnie od tych wydarzeń (w sumie 250.000 sztuk).

Reklamy skierowane są do wszystkich, ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych, które przeważnie nie doceniają ryzyka związanego z zachorowaniem na AIDS. Czują się wszechmocne – tak, jak bohaterowie kampanii – i uważają, że AIDS nie dotyczy ich bezpośrednio, a wobec takiego przekonania nie przestrzegają podstawowych środków zapobiegawczych. Z tą powszechnie panującą opinią postanowiła rozprawić się organizacja AIDES.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Superman, Wonderwoman
Czas:
2004.7.14 - 2004.8.31
Nadawca:
AIDES
Media:
Plakaty, radio, telewizja
Wykonawca:
TBWA Paris
Adresaci:
Młodzież francuska
Hasło kampani:
On est tous concernés par le sida (AIDS dotyczy nas wszystkich)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek