logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
   ──────  23.06.2017

Super Babcia w akcji



A Ty co byś zrobił, gdybyś idąc ulicą nagle usłyszał pisk opon i odgłosy kraksy? Zareagowałbyś, czy czekał aż ktoś inny weźmie tę odpowiedzialność na siebie?

Przedstawiona w nowym spocie Francuskiego Czerwonego Krzyża starsza kobieta nie waha się ani chwili – ujrzawszy toczące się po ulicy butle z gazem szybko łączy fakty i biegnie na ratunek kierowcy ciężarówki, która przed chwilą przewróciła się za rogiem ulicy.

Rozgląda się szybko wokół i nie widząc nikogo innego, kogo mogłaby poprosić o pomoc, porzuca swój zakupowy wózek i rusza na ratunek: wspina się po butlach i przedostaje do kabiny kierowcy, a następnie wybija przednią szybę i wyciąga na zewnątrz nieprzytomnego mężczyznę. Znajduje jeszcze czas, by rozerwać elegancką apaszkę i opatrzyć nią ranę mężczyzny, zanim sytuacja osiągnie punkt kulminacyjny i wyciek z butli doprowadzi do serii wybuchów. Nasza bohaterka jest już wtedy na szczęście w bezpiecznej odległości, a na plecach niesie uratowanego człowieka.

W tym samym momencie autorzy reklamy zdradzają ukryte przesłanie – na ekranie pojawia się napis „Not everybody can do this” („Nie każdy potrafi to zrobić”), a kamera przenosi widza z powrotem do początku historii. Zamiast kraksy, na rogu widzimy jednak wolontariuszkę Francuskiego Czerwonego Krzyża, zbierającą fundusze na działalność organizacji. Bohaterska starsza pani wrzuca do puszki swój datek, a kolejny napis puentuje przekaz spotu: „But everybody can do that. Help us save lives” („Ale każdy potrafi zrobić to. Pomóż nam ratować życia”).

Reklama w przewrotny sposób pokazuje odbiorcy, jak istotne jest jego wsparcie finansowe dla organizacji pozarządowych – nobilituje jego prosty gest, jakim jest przekazanie małego procenta swoich dochodów na cele charytatywne, przyrównując go do brawurowej akcji ratunkowej rodem z najlepszych hollywoodzkich filmów o superbohaterach.

Oprócz tego pokazuje widzom, którzy z różnych względów nie mogą pomagać innym osobiście, w bezpośredni sposób, np. poprzez wolontariat, że istnieją alternatywne sposoby aktywnego włączenia się w działania na rzecz społeczeństwa.

Spot zrealizowany został przez agencję Altmann + Pacreau na zlecenie Francuskiego Czerwonego Krzyża.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Super Granny
Czas:
2017.6.21
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
Kraje:
Francja
Nadawca:
Francuski Czerwony Krzyż
Wykonawca:
Altmann + Pacreau
Hasło kampani:
Help us save lives





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek