Super Babcia w akcji
A Ty co byś zrobił, gdybyś idąc ulicą nagle usłyszał pisk opon i odgłosy kraksy? Zareagowałbyś, czy czekał aż ktoś inny weźmie tę odpowiedzialność na siebie?
Przedstawiona w nowym spocie Francuskiego Czerwonego Krzyża starsza kobieta nie waha się ani chwili – ujrzawszy toczące się po ulicy butle z gazem szybko łączy fakty i biegnie na ratunek kierowcy ciężarówki, która przed chwilą przewróciła się za rogiem ulicy.
Rozgląda się szybko wokół i nie widząc nikogo innego, kogo mogłaby poprosić o pomoc, porzuca swój zakupowy wózek i rusza na ratunek: wspina się po butlach i przedostaje do kabiny kierowcy, a następnie wybija przednią szybę i wyciąga na zewnątrz nieprzytomnego mężczyznę. Znajduje jeszcze czas, by rozerwać elegancką apaszkę i opatrzyć nią ranę mężczyzny, zanim sytuacja osiągnie punkt kulminacyjny i wyciek z butli doprowadzi do serii wybuchów. Nasza bohaterka jest już wtedy na szczęście w bezpiecznej odległości, a na plecach niesie uratowanego człowieka.
W tym samym momencie autorzy reklamy zdradzają ukryte przesłanie – na ekranie pojawia się napis „Not everybody can do this” („Nie każdy potrafi to zrobić”), a kamera przenosi widza z powrotem do początku historii. Zamiast kraksy, na rogu widzimy jednak wolontariuszkę Francuskiego Czerwonego Krzyża, zbierającą fundusze na działalność organizacji. Bohaterska starsza pani wrzuca do puszki swój datek, a kolejny napis puentuje przekaz spotu: „But everybody can do that. Help us save lives” („Ale każdy potrafi zrobić to. Pomóż nam ratować życia”).
Reklama w przewrotny sposób pokazuje odbiorcy, jak istotne jest jego wsparcie finansowe dla organizacji pozarządowych – nobilituje jego prosty gest, jakim jest przekazanie małego procenta swoich dochodów na cele charytatywne, przyrównując go do brawurowej akcji ratunkowej rodem z najlepszych hollywoodzkich filmów o superbohaterach.
Oprócz tego pokazuje widzom, którzy z różnych względów nie mogą pomagać innym osobiście, w bezpośredni sposób, np. poprzez wolontariat, że istnieją alternatywne sposoby aktywnego włączenia się w działania na rzecz społeczeństwa.
Spot zrealizowany został przez agencję Altmann + Pacreau na zlecenie Francuskiego Czerwonego Krzyża.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem