logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  21.04.2015

Striptiz odkrył prawdę

Your browser does not support the video tag.


Atrakcyjnie wyglądające opakowanie nie zawsze kryje podobną zawartość. Ma ono jedynie zmylić odbiorcę i zachęcić do spróbowania czegoś, co tylko pozornie wydaje się być godne uwagi. W rzeczywistości może okazać się początkiem groźnego nałogu, z którym bardzo trudno zerwać.

Z takim przekazem twórcy antynikotynowej kampanii "Striptease" ("Striptiz") starają się dotrzeć do odbiorców. Chwytliwy tytuł ma przyciągnąć zwłaszcza osoby młode, które są jej główną grupą docelową, ponieważ to właśnie wtedy wiele osób sięga po swojego pierwszego papierosa. Niestety często jest to początek długoletniej walki z nałogiem. Krótki spot zrealizowała Agence Phileas na zlecenie Comité National Contre le Tabagisme (Narodowy Komitet Przeciw Paleniu). Widać na nim wyłaniającą się z ciemności ekskluzywnie wyglądającą paczkę papierosów, z muzyką rodem z nocnych klubów w tle. Tytoń w takiej oprawie wydaje się bardzo atrakcyjnym towarem. Jednak tylko przez pierwszych kilka sekund. Po chwili pojawia się kobieca dłoń, zaczynająca zrywać po kolei z pudełka wszystkie elementy, które sprawiały że tak przyciągało uwagę. Gdy to robi, ciemność w tle coraz bardziej blednie, by na końcu całkiem obnażyć prawdę. Okazuje się że opakowanie już nie jest tak atrakcyjne, a rozświetlone wnętrze bardziej niż klub, przypomina szpitalną salę. Następnie pojawia się hasło, które nie pozostawia odbiorcy już żadnych wątpliwości co do celu kampanii: "The tobacco industry will do anything to entice youths. Let’s demand plain packaging" ("Przemysł tytoniowy zrobi wszystko, by zwabić młodzież. Żądajmy jednolitych opakowań"). W ten sposób jej autorzy starają się zachęcić odbiorców do wyrażenia sprzeciwu wobec stosowanych przez producentów tytoniu sztuczek marketingowych mających na celu zwiększenie sprzedaży. Na opakowaniu można dostrzec też ostrzeżenie o skutkach palenia papierosów, które często dotykają nie tylko palacza, ale również osoby w jego najbliższym otoczeniu.          

"Striptease" to już kolejna antynikotynowa kampania zrealizowana przez Comité National Contre le Tabagisme. Dotychczas powstałe spoty można obejrzeć na oficjalnej stronie internetowej organizacji (cnct.fr).

Maciej Zubel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Striptease
Czas:
2015.4.9
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
Comité National Contre le Tabagisme
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Agence Phileas
Adresaci:
Młodzież, internauci
Hasło kampani:
The tobacco industry will do anything to entice youths. Let’s demand plain packaging (Przemysł tytoniowy zrobi wszystko, by zwabić młodzież. Żądajmy jednolitych opakowań)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek