logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.02.2010

Stresujące różowe piłeczki



W damskich przebieralniach, toaletach oraz ladach sklepowych w całym Dubaju i Szardży pojawiły się w naczyniach różowe piłeczki typu "stress ball". To małe przedmioty o średnicy około 7 cm wykonane z miękkiego tworzywa. Można je dowolnie ściskać i ugniatać w dłoni, co służyć ma napinaniu mięśni oraz, jak sama nazwa wskazuje, walce z stresem. Nieco inaczej gadżet ten wykorzystała organizacja Friends of Cancer Patients (Przyjaciele Pacjentów Chorych na Raka) ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jej stress ball, od której można się jeszcze bardziej zestresować, zwłaszcza, jeżeli jest się kobietą. Ale to dobrze.

Piłeczki pojawiły się 4 lutego, z okazji Światowego Dnia Walki z Nowotworami. Widniało na nich logo organizacji FOSP oraz hasło kampanii: “If it doesn’t feel right, something could be wrong. Early detection can help you fight breast cancer.” ("Jeśli wyczuwasz coś dziwnego, może to być zły znak. Wczesne wykrycie może pomóc w walce z rakiem piersi"). W każdej piłeczce bowiem umieszczony został mały, lecz łatwy do wyczucia kamień. W bardzo wymowny, wręcz namacalny sposób miało to uświadomić kobiety o konieczności regularnego badania swoich piersi.

Kampanię wykonał na zlecenie Friends of Cancer Patients dubajski oddział międzynarodowej agencji JWT. Według przedstawicieli FOSP jej skutek był natychmiastowy. W ciągu niecałych dwóch tygodni, ponad 140 kobiet zadzwoniło do siedziby organizacji szukając dodatkowych informacji o raku piersi, oraz pytając o kliniki, gdzie wykonać może mammografię, badania USG oraz inne testy.

Kompleksowa wiedza o nowotworze piersi jest sprawą podstawowej wagi dla zmniejszenia umieralności kobiet na całym świecie. Znajomość przyczyn i następstw choroby znacznie zwiększa szansę zarówno jej uniknięcia jak i wyleczenia. Ponadto, poznanie czynników ryzyka oraz metod zapobiegania może pomóc kobietom zmienić styl życia tak, aby zredukować ryzyko zachorowania.

Pomimo postępów w diagnozowaniu i leczeniu choroby, liczba zachorowań oraz zgonów na raka piersi w krajach rozwiniętych ciągle rośnie – wyliczono, iż w krajach tych jedna na dwanaście kobiet ucierpi z powodu tego nowotworu, a jedna z dwudziestu umrze. FOSP na swojej stronie internetowej dodaje, że według ekspertów około 80% ogólnych zachorowań na nowotwory można by uniknąć poprzez zmiany w stylu życia oraz środowisku.
M.Musielak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Stress Ball
Czas:
2010.2.4 - 2010.2.11
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Zjednoczone Emiraty Arabskie
Nadawca:
Friend of Cancer Patients (FOSP) United Arab Emirates
Media:
Ambient
Wykonawca:
JWT (Dubai)
Adresaci:
Kobiety
Hasło kampani:
If it doesn’t feel right, something could be wrong. Early detection can help you fight breast cancer. (Jeśli wyczuwasz coś dziwnego, może to być zły znak. Wczesne wykrycie może pomóc w walce z rakiem piersi.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek